bazarnews

کد خبر: ۹۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردبیل گفت: رعایت سه جانبه‌گرایی از الزامات مهم رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی است.

رحیمی یونسی امروز در جلسه رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی اردبیل اظهار داشت: رعایت سه جانبه گرایی از الزامات مهم  رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی است.

وی با بیان اینکه سامانه  جامع روابط کار در اردبیل به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و صیانت از شأن والای کارگران که در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند، راه‌اندازی شده است گفت: در سال گذشته تعداد تعداد 6 هزار و 950 دادخواست در مراجع حل اختلاف مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردبیل ثبت شد.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردبیل با بیان اینکه از جمعیت فعال 418 هزار نفری اردبیل 352 هزار نفر شاغل بوده ، تصریح کرد: امسال تعداد چهار هزار فقره دادخواست کارگری در هیئت‌‌های تشخیص و بدوی استان اردبیل بررسی شده و پس از طی مراحل قانونی و رویه اداری منجر به صدور رای شد.

یونسی تصریح کرد:  تعداد 2 هزار 455 فقره پرونده نیز به صورت مجدد با اعتراض طرفین در هیئت حل اختلاف رسیدگی شده است  که  تعداد 5 شعبه هیئت تشخیص و 3 شعبه حل اختلاف وظیفه رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی را دارند.

وی همچنین افزود:  مشکلات اقتصادی عمده واحد‌های تولیدی استان با مشکل کمبود نقدینگی مواجه کرده است که  افزایش میزان دستمزد کارگران در سال جدید با توجه به نرخ تورم نیازمند برنامه‌ریزی مدون برای مدیریت بروز چالش‌های جدید جهت صیانت از نیروی کار است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: