bazarnews

کد خبر: ۹۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از پایش اراضی و مزارع گندم این استان برای مقابله با آفت سن خبر داد و گفت: بر اساس پیش بینی ها بیش از ۱۰۰هزار از مزارع برای مقابله با این آفت در استان سم‌پاشی می‌شود.

جواد تارسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: اگر کشاورزان همکاری لازم را در مرحله مبارزه با آفت 'سن مادر' با اکیپ های جهاد کشاورزی داشته باشند  با گسترش 'سن پوره'  مواجه نمی شویم. 

وی با بیان اینکه عملیات های مورد نظر برای مبارزه با افت سن گندم در استان، از اواخر سال گذشته آغاز شده است، اظهار داشت: اکیپ های متعددی به منظور پایش مزارع استان تشکیل شده است.

تاراسی با بیان اینکه اطلاع رسانی های لازم به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم از طریق صدا و سیما و رسانه های مختلف انجام شده است، گفت: از نظر تجهیزات و سم مورد نیاز برای سم پاشی مزارع مشکل و کمبودی در استان وجود ندارد.

وی اظهار داشت: سال گذشته استان زنجان در مدیریت کنترل آفت سن گندم و تولید گندم پاک رتبه برتر کشوری را به دست آورد.

فتنی است سن گندم مهمترین آفت گندم و جو در ایران است که اقدام به تغذیه از مواد درون گندم یا جو می کند و در نهایت محصولی که عاید کشاورز می شود، خوشه خشک و سیاه شده گندم و جو است.

رییس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: امسال بیش از ۳۰۸ هزار هکتار از اراضی این استان زنجان به کشت گندم اختصاص یافته است و پیش بینی می شود با افزایش بارش ها ۲ برابر نیاز استان، محصول گندم برداشت شود.  

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: