bazarnews

کد خبر: ۹۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
کارخانه گچ جواهر جنوب دهلران با وجود مشکلات متعدد 20 سال است بدون وقفه و به طور مستمر به تولید خود ادامه می‌دهد و برای بیش از 500 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده و نیازمند توجه است.

کارخانه گچ جواهر جنوب دهلران در استان ایلام یکی از کارخانه‌های فعالی است که با وجود مشکلات و موانع مختلف در حوزه تولید از جمله کمبود ماشین آلات و سرمایه در گردش توانسته برای بیش از ۵۰ نفر اشتغال پایدار به وجود آورد این در حالی است که این کارخانه سالانه ۵۰ هزار تن تولید داخلی دارد.

کارخانه‌های تولیدی فعال در استان ایلام بایستی مورد توجه و حمایت قرار گیرند؛ یکی از راه‌هایی که می‌تواند باعث رونق تولیدات داخلی شود هموار کردن مسیر کارخانه‌ها است تا آن‌ها را در مسیر تولید و توسعه قرار دهد و سبب اشتغالزایی شود.

بهمن ماه سال ۹۹ مسوولین در جلسه‌ای بیان داشتند: مشکلات موجود در عرصه صنعت و موانع پیشرو این حوزه به صورت اساسی حل و فصل می‌شود این در حالی است که کماکان مشکلات زیادی بر سر راه تولید کنندگان قرار دارد و بایستی به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

شهرستان مرزی دهلران دارای ۴۱ واحد صنعتی و ۱۲ واحد معدنی است که از این تعداد واحد صنعتی ۲۸ واحد فعال و ۱۳ واحد غیر فعال و راکد وجود دارد که با تصمیمات و پیگیری مستمر مسوولین، دیگر واحدهای غیر فعال نیز هر چه زودتر فعال خواهند شد.

اشتغالزایی برای بیش از ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم

صفا آزادبخت مدیر عامل کارخانه گچ جواهر جنوب دهلران گفت: این کارخانه تنها کارخانه فعال گچ در منطقه مرزی دهلران است که با اشتغالزایی برای حدود ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم توانسته منبع درآمد تعداد زیادی از خانواده‌های کم بضاعت شهری و روستایی باشد.

وی افزود: این واحد تولیدی طی سال‌های گذشته با تحمل نوسانات قیمت، مشکلات مربوط به حمل و نقل، کرونا و تحمل زیان‌های مالی آن هم بدون توقف تولید به فعالیت خود ادامه داده است.

مدیر عامل کارخانه گچ جواهر جنوب دهلران در استان ایلام تصریح کرد: این کارخانه از سال ۸۱ تاکنون تقریبا به مدت ۲۰ سال با تولید سالانه ۵۰ هزار تن گچ به خوزستان و عراق صادرات داشته است.

وی بیان کرد: محصول تولیدی این کارخانه در سال‌های گذشته از طریق مرزهای مهران و خرمشهر به عراق و کشور خلیج فارس صادر می‌شد اما اکنون به دلیل مشکلات حمل و نقل و کمبود ماشین آلات، عمده گچ تولیدی تنها بین واحدهای مصرف کننده داخلی در ایلام و خوزستان توزیع می‌شود.

فراهم شدن امکان صادرات گچ به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس

مرتضی مهدوی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دهلران گفت: کارخانه گچ جواهر جنوب با ظرفیت اسمی ۱۵۰۰۰۰ تن در سال و ۵۰۰۰۰ تن تولید کنونی، با توجه به خلوص بالا می‌تواند خود یکی از واحدهای صنعتی در زمینه تولید گچ ساختمانی باشد که علاوه بر تامین نیاز داخلی، بخشی زیادی از تولید را به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس نیز صادر کند.

رییس اداره صمت دهلران بیان کرد: این واحد با اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای بیش از 550 نفر از واحدهای بروز و فعال شهرستان است که با توجه به مشکلات حوزه اقتصاد و کاهش ارزش ریال مشکل اصلی این واحد نقدینگی و سرمایه در گردش با نرخ سود پایین است.

مجید عسگری فرماندار دهلران گفت: کارخانه گچ جواهر جنوب دهلران به یک برند معتبر در کشور تبدیل شده و ضروری است برای تقویت این بخش همه موانع را از پیش رو برداریم و از همه امکانات به شکل شایسته استفاده کنیم.

 

وی افزود: بهترین اقدام جهت رونق اقتصادی، تولید و کاهش نرخ بیکاری، تکمیل واحدها با پیشرفت فیزیکی بالا، تزریق نقدینگی با درصد سود پایین و رفع مشکلات بانکی از طریق وضع قوانین جدید و حذف قوانین دست و پاگیر است که شاهد از سرگیری تولید، ایجاد توان رقابت در این واحدها و کاهش نرخ بیکاری باشیم.

فرماندار دهلران تصریح کرد: برای نصب فیلترهای صنعتی این کارخانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

برچسب ها: گچ ، تولیدگچ ، کارخانه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: