bazarnews

کد خبر: ۹۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
مشاور وزیر بهداشت در امور بیمه گفت: افراد بدون بیمه در حوزه بیماری کرونا تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و ارائه خدمات به آن‌ها رایگان است.

امیررضا افشار مشاور وزیر بهداشت، اظهار کرد: در حال حاضر سازمان‌های بیمه‌گر قبول کرده‌اند تا بیمه شدگانی که به دلیل ابتلا به بیماری کرونا به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌کنند را تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهند.

او ادامه داد: خوشبختانه بیمارستان‌هایی که به مراجعه کنندگان خدمات درمانی ارائه می دهند عمدتا دانشگاهی و با تعرفه دولتی هستند و تعرفه بیماران سرپایی هم به صورت دولتی و تحت پوشش بیمه است. هم اکنون فرانشیر بیماران سرپایی۳۰ درصد و‌ فرانشیر بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی در حدود ۱۰ درصد است.

مشاور وزیر بهداشت در امور بیمه بیان کرد: برخی از سازمان‌های بیمه‌گر دارای بیمارستان و مراکز درمانی هستند و در این مراکز بیماران کرونایی تحت پوشش این صندوق‌های بیمه گر همان فرانشیز را پرداخت نخواهند کرد.

او افزود: در حال حاضر درآمد بیمارستان‌ها کاهش پیدا کرده است و در قبال آن هزینه‌های مراکز درمانی مانند هزینه تهیه تجهیزات حفاظتی و ماسک برای پرسنل افزایش پیدا کرده است.

افشار بیان کرد: اتباع خارجی و افرادی که بیمه نیستند در حوزه بیماری کرونا تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و ارائه خدمات به آن‌ها رایگان است.

باشگاه خبرنگاران/

برچسب ها: کرونا ، بیمه ، افشار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: