bazarnews

کد خبر: ۹۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
نایب رئیس هیئت مدیره بورس تهران گفت: صندوق‌های درآمد ثابت دارای بازدهی بالا هستند که در آن‌ها دریافت سود سهامداران می‌تواند به صورت نقدی یا درصدی از سهام صندوق باشد. البته کاربران می‌توانند از بانک مورد قرارداد صندوق هم تسهیلات دریافت کنند.
گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز - سیدسهند شریف زاده؛ جواد عشقی نژاد، نایب رئیس هیئت مدیره بورس تهران، پیرامون ویژگی‌های صندوق‌های درآمد ثابت در بورس، در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: زمانی که صحبت از ورود به بازار سرمایه می‌شود طبیعتا یک سری از دغدغه‌ها و ریسک‌ها همراه خودش دارد، اما اگر دنبال سرمایه گذاری با ریسک کمتر هستیم بهترین گزینه صندوق‌های درآمد ثابت در بازار سرمایه است.

وی افزود: همه این صندوق را با حساب‌های بانکی مقایسه می‌کنند که چه تفاوتی دارد، اما مزیت‌های آن این است که موجودی ما متناسب با تورم رشد می‌کند، چون تورم همواره دارایی‌های مردم را تهدید می‌کند و معمولا در سپرده‌های بانکی سود کاملا ثابت است و با موازین شرعی که تنظیم می‌شود از نرخ تورم معمولا پایین‌تر می‌باشد.
 
 
ب

مزیت‌های صندوق درآمد ثابت

عشقی نژاد پیرامون مزیت‌های این صندوق‌ها گفت: این صندوق‌ها از نظر فرآیند اجرا و ورود و خروج سرمایه با بورس فرق می‌کند چرا که ما دنبال بازدهی بیشتر هستیم. همچنین دقیقا مانند سپرده بانکی به محض تمایل برای فروش سهام می‌توانید طی یک روز بدون جریمه یا شکست همه سرمایه خود را به پول نقد تبدیل کنید.

وی خاطرنشان کرد: در این صندوق به صورت روزشمار سود تعلق می‌گیرد و هر زمان برای خروج سرمایه هیچ جریمه یا شکستی در نظر گرفته نمی‌شود که این از مزیت‌های صندوق نسبت به سپرده‌های کوتاه مدت و بلند مدت بانکی است.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان افزود: سایت‌های اینترنتی بر خط وجود دارد که اطلاعات کلیه صندوق‌های سرمایه گذاری ثابت را نشان می‌دهد که به راحتی می‌توان دید سود همگی از سپرده بانکی بالاتر است. این صندوق‌ها در قوانین کلی از بازار سرمایه پیروی می‌کنند، اما در اجرای نقد شوندگی اختیارات تام دارند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: