bazarnews

کد خبر: ۹۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی از کشت جو پاییزه در ۴۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع آبی و دیم استان و آغاز کشت بهاره این محصول خبرداد.

عیدی ، گفت: از این مقدار مزارع جو کشت شده در سال زراعی جاری در استان، ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت آبی و۲۹ هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است.

وی با بیان اینکه کشت بهاره جونیز  آغاز شده است تصریح کرد: پیش بینی می‌شود علاوه بر این سطح ابلاغی کشت شده در فصل پاییز، ۱۰ هکتار از مزارع دیم و ۲۵۰۰ هکتار از مزارع آبی استان نیز زیر کشت جو بهاره برود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مزارع جو از سطح سبز مطلوبی برخوردارند، اضافه کرد: امسال برای بهره‌وری بیشتر مزارع جو و استفاده از ارقام پربازده، ۳۲۱ تن بذور گواهی شده جو آبی از ارقام بهمن و واکسیما و ۴۱ تن بذور گواهی شده جو دیم عمدتاً از رقم سهند در اختیار کشاورزان استان قرار داده شده است.

وی با اشاره به اینکه جو محصولی کم توقع نسبت به منابع آب و خاک بوده و دارای مقاومت بالایی در برابر انواع آفت‌هاست، افزود: شهرستان‌های شاهین‌دژ، میاندوآب و بوکان داری بیشترین سطح زیر کشت این محصول است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کشاورزان برای تناوب کشت، جو را در مزارع می‌کارند، افزود: ۹۰ درصد جو تولیدی در استان به مصرف دام رسیده و بقیه برای مصارف دیگر اعم از تولید نان جو استفاده می‌شود.

برچسب ها: مزرعه جو ، منبع آب ، خاک
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: