bazarnews

کد خبر: ۹۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: میوه‌های قاچاق از کشور‌های حوزه خلیج فارس و با کانتینر‌های مجهز وارد کشور می‌شود.

میوه‌های قاچاق در حالی در فروشگاه‌های اینترنتی و حتی در سطح مغازه‌ها با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسد که واردات تنها سه میوه شامل موز، آناناس و انبه مجاز است. مشاهدات اقتصاد ۲۴ در میوه فروشی‌ها نشان می‌دهد میوه‌های قاچاق به دلیل قیمت‌های نجومی به صورت دانه‌ای و یا در حجم بسیار کم فروخته می‌شوند. گشتی در فروشگاه‌های اینترنتی نشان می‌دهد دراگون یک عدد ۱۰۰ هزار تومان، پشن فروت درجه یک ۱۵۰ گرم ۱۳۰ هزار تومان، فیسالیس درجه یک ۸۰ گرم ۲۲،۵۰۰ تومان و لامکوات ۴۰۰ گرم ۲۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

تنها ۳ قلم میوه مجوز واردات دارند

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان اینکه واردات و فروش هرگونه میوه خارجی به جز موز، آناناس و انبه، تخلف است، گفت: این میوه‌ها از طریق قاچاقیان به صورت سازمان یافته یا به صورت محدود توسط مسافران کشور‌های حوزه خلیج فارس به کشور وارد می‌شوند.

سید رضا نورانی ادامه داد: باید مبارزه جدی با قاچاق میوه کرد، زیرا این کار اثر منفی بر تولیدات داخلی دارد و قیمت‌های نجومی این میوه‌ها بر قیمت میوه‌های داخلی اثرگذار بوده و به ضرر مصرف کننده است.
وی در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه قاچاق این میوه‌ها چگونه انجام می‌گیرد، گفت: قاچاقچیان میوه‌های لاکچری سیستم مجهزی دارند، زیرا نمی‌توان این میوه‌ها را با کامیون‌های معمولی وارد کرد و در گرما و سرما آسیب می‌بینند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: