bazarnews

کد خبر: ۹۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان برای توزیع در بین کارگاه‌های تولید کرم ابریشم (نوغانداران) استان تامین شد.

مجید جعفری  روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع این میزان تخم نوغان در شرایطی انجام می‌شود که سهمیه توزیعی پارسال در این بخش ۱۲ هزار جعبه بوده است.

وی ادامه داد: افزایش تخم نوغان و توزیع آن درراستای توسعه نوغانداری در خراسان رضوی و ایجاد اشتغال در این عرصه بخصوص برای زنان روستایی انجام شده است.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر این استان پس از استان گلستان رتبه دوم نوغانداری و پرورش کرم ابریشم را دارد که در صدد ارتقای این رتبه طی امسال و سال آینده هستیم.

وی افزود: هم اکنون حدود ۲ هزار واحد ابریشم کشی در استان خراسان رضوی در زمینه تولید پیله و نخ ابریشم فعالیت دارند.

جعفری ادامه داد: انتقال ۸۵ درصد پیله خشک تولیدی کشور به این استان برای فراوری، خراسان رضوی را شایسته عنوان پایتخت ابریشم کشی کشور کرده است.

وی گفت: تلاش داریم در این زمینه از توان و ظرفیت بخش خصوصی استفاده لازم را ببریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، زمان توزیع تخم نوغان را طی چند روز آینده و با تقاضا از سوی نوغانداران اعلام کرد.
مرکز توسعه نوغانداری کشور به عنوان زیرمجموعه معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، اردیبهشت سال ۱۳۹۳ در رشت فعال شد. ۶۰ درصد پیله ابریشم کشور در گیلان تولید و فعالیت سایر استانها نیز توسط این استان پشتیبانی می شود.

ایرنا/

برچسب ها: نوغان ، مشهد ، توزیع
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: