bazarnews

کد خبر: ۹۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی از تدوین طرح ۱۰ ساله برای توسعه سطح زیر کشت زیتون کشور خبر داد و گفت: با اجرای این طرح تولید زیتون و روغن به ۱۰۰ تن خواهد رسید.

 جواد میر عرب رضی بعدازظهر دوشنبه در بازدید از مجموعه کشت زیتون در شهر سمنان ضمن بیان اینکه طرح ۱۰ ساله برای توسعه سطح زیر کشت زیتون کشور تدوین‌شده است، ابراز داشت: با اجرای این طرح ضمن افزایش سطح زیر کشت غیربارور زیتون به ۱۵۰ هزار هکتار شاهد تولید زیتون و روغن به ۱۰۰ تن نیز خواهیم بود.

وی ضمن بیان اینکه هم‌اکنون زیتون در بیش از ۹۳ هزار هکتار اراضی کشور کشت می‌شود، افزود: اجرای این طرح می‌تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی نیز کمک کند لذا کلاس‌های آموزش و ترویجی برای کشت و تهیه روغن این محصول نیز برگزار می‌شود.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه سمنان یکی از استان‌هایی که ظرفیت تولید کشت زیتون را دارد، ابراز داشت: هم‌اکنون در چهار هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی این استان زیتون کشت می‌شود که میزان تولید آن ۱۲ هزار تن برآورد شده است.

میر عرب رضی بابیان اینکه ۱۷ درصد زیتون استان سمنان به روغن تبدیل می‌شود، تصریح کرد: اگرچه مصرف کنسرو در کشور از میانگین جهانی چهار برابر بالاتر است اما باید این نکته را در نظر گرفت که برای بهره اقتصادی بیشتر در استان باید به سمت تولید روغن پیش رفت.

وی بابیان اینکه می‌بایست با توجه به تغییر اقلیم و سرمازدگی به سمت تولید نهال‌های ارقام مقاوم به سرما گام برداشت، افزود: برخی ارقام نظیر آربکین به سرما مقاوم هستند که می‌بایست کشت آن‌ها متداول‌تر شود تا شاهد کاهش خسارت وارد به بخش کشاورزی ناشی از سرمازدگی باشیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: