bazarnews

کد خبر: ۹۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۴۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع آبی و دیم استان در فصل کشت پاییزه در سال زراعی جاری به محصول جو اختصاص یافته است.

علی عیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کشت بهاره جو آغاز شده است، اظهار کرد: از این مقدار مزارع جو کشت شده در سال زراعی جاری در استان، ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت آبی و۲۹ هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود علاوه بر این سطح ابلاغی کشت شده در فصل پاییز، ۱۰ هکتار از مزارع دیم و ۲۵۰۰ هکتار از مزارع آبی استان نیز زیر کشت جو بهاره برود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مزارع جو از سطح سبز مطلوبی برخوردارند، اضافه کرد: امسال برای بهره‌وری بیشتر مزارع جو و استفاده از ارقام پربازده، ۳۲۱ تن بذور گواهی شده جو آبی از ارقام بهمن و واکسیما و ۴۱ تن بذور گواهی شده جو دیم عمدتاً از رقم سهند در اختیار کشاورزان استان قرار داده شده است.

وی با اشاره به اینکه جو محصولی کم توقع نسبت به منابع آب و خاک بوده و دارای مقاومت بالایی در برابر انواع آفت‌هاست، افزود: شهرستان‌های شاهین‌دژ، میاندوآب و بوکان داری بیشترین سطح زیر کشت این محصول است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کشاورزان برای تناوب کشت، جو را در مزارع می‌کارند، افزود: ۹۰ درصد جو تولیدی در استان به مصرف دام رسیده و بقیه برای مصارف دیگر اعم از تولید نان جو استفاده می‌شود.

جو از جمله محصولات مهم در بخش کشاورزی است که بیشتر در صنعت دامداری از آن استفاده می‌شود، کشت این محصول در اوایل پاییز سال گذشته بوده و برداشت آن نیز در اواخر خرداد سال جاری انجام خواهد گرفت و به همین خاطر بیشترین آب مورد نیاز خود را از باران تأمین می‌کند و نیاز چندانی به آبیاری بهاره ندارد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: