bazarnews

کد خبر: ۹۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر لزوم برداشت نارنج باقیمانده روی درختان برای پیشگیری از خسارت و کاهش جمعیت مگس میوه مدیترانه‌ای و مدیریت مطلوب آفت تاکید کرد.

عزیزاله شهیدی‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری، با اشاره به لزوم برداشت نارنج باقیمانده روی درختان برای پیشگیری از خسارت و کاهش جمعیت مگس میوه مدیترانه‌‍ای و مدیریت مطلوب آفت، اظهار کرد: عدم برداشت میوه‌های نارنج باقیمانده روی درختان در پارک‌ها، فضای سبز شهری و روستایی، شهرک‌های ساحلی و ادارات دولتی بعنوان پل ارتباطی میزبانی و شکل‌گیری کانون‌های اولیه و  گسترش آلودگی مگس میوه مدیترانه‌ای در باغات مرکبات و سیاه ریشه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه جمع‌آوری میوه‌های نارنج باقیمانده روی درختان در کاهش جمعیت انتقالی آفت بسیار موثر است، گفت: با توجه به مکاتبات صورت گرفته از سوی این سازمان و واحدهای تابعه شهرستانی، متاسفانه در بازدیدهای کارشناسان این سازمان، میوه های نارنج بطور کامل برداشت نشده و تهدیدی بر شیوع مگس میوه است.

شهیدی‌فر با اشاره به اهمیت کنترل و مهار مگس میوه و تاکید  به شهرداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی، شهرک‌های ساحلی و دهیاری روستاها، گفت: حداکثر تا پایان فروردین ماه امسال نسبت به برداشت و پاکسازی میوه های باقیمانده روی درختان اقدام شود.

وی در پایان با بیان اینکه تجربیات چندین ساله حضور و فعالیت مگس در استان نشان می‌دهد میوه‌های نارنج باقیمانده روی درختان بعنوان اولین و بهترین میزبان در اوایل فصل بهار مگس میوه را به سمت خود جلب کرده و کانون اولیه آلودگی را شکل می‌دهد، گفت: در باغاتی که اصول اولیه مدیریت آفت (برداشت میوه‌های باقیمانده سال قبل تا اواخر فروردین) رعایت می شود، کمترین تراکم آفت و عدم خسارت اقتصادی را شاهد هستیم.

فارس/

برچسب ها: افت ، نارنج ، مازندران
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: