bazarnews

کد خبر: ۹۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
-مدیر عامل اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی آستانه اشرفیه گفت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون حدود ۸۵۰ تن از انواع کود شیمیایی تکلیفی شامل فسفات، پتاس و اوره در این شهرستان خریداری و توزیع شده است.

ابوذر رحیمی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، سهمیه کودهای تکلیفی این شهرستان را یکهزار و ۸۰۰ تن عنوان و اظهار کرد : توزیع این کودها تا پایان خردادماه بین کشاورزان منطقه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: همچنین ۹۷۵ تن کود شیمیایی اوره  نیز توسط این اتحادیه از سازمان مرکزی تعاون روستایی خریداری شده که از این میزان ۴۰۰ تن به منطقه حمل و توزیع شده است.

رحیمی  با تاکید بر اینکه ضروری است تا به منظور توزیع به موقع کودهای شیمیایی خریداری شده ، روند حمل آن به شهرستان سرعت داده شود یادآور شد: هم اکنون حدود ۲۰ هزار نفر از کشاورزان این شهرستان در شرکت های تعاونی روستایی عضویت دارند ، و این در حالی است که تعداد ۳۰ هزار نفر از کشاورزان از خدمات اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی منطقه بهره مند هستند.

مدیر عامل اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی آستانه اشرفیه خاطرنشان کرد: تعداد ۶ شرکت تعاونی روستایی ساحل لسکوکلایه ، اتحاد دهکا، جلالیه کیسم، پیروز فوشازده و سفیدرود پرکاپشت در زمینه خدمات رسانی و توزیع کود و سم در بین کشاورزان  این منطقه فعالیت دارند.

شهرستان آستانه اشرفیه دارای حدود ۳۰هزار هکتار  زمین های کشاورزی شامل ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار شالیزار ، ۲ هزار و ۵۰۷ هکتار بادام زمینی و مابقی نیز دیگر محصولات صیفی ،چای  و غیره است.

این شهرستان در شرق استان گیلان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: