bazarnews

کد خبر: ۹۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
بسیاری از کشاورزان دهستان لیسار تالش از عدم رسیدن آب به مزارع خود در پی تخریب سر دهنه‌های کشاورزی نگران بوده و از مسؤولین درخواست بازسازی سریع سر دهنه‌ها را دارند.

همه‌ساله هم‌زمان با فرارسیدن سال نو کشاورزان تالشی با آبگیری مزارع خود اقدام به شخم‌زنی اولیه مزارع می‌کنند، اما امسال باگذشت ۱۶ روز از بهار این کشاورزان تاکنون موفق به شخم‌زنی مزارع خود نشده‌اند.

سال گذشته در پی وقوع سیل در تالش بسیاری از سر دهنه‌های کشاورزی در این شهرستان تخریب‌شده‌اند و باوجود هشدار رسانه مبنی بر لزوم بازسازی این سردهنه‌ها پیش از آغاز فصل کشاورزی، اما تاکنون هیچ اقدامی در این دهستان در جهت بازسازی نقاط آسیب‌دیده صورت نگرفته است‌.

بسیاری از کشاورزان دهستان لیسار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با تأکید بر اینکه از زمستان سال گذشته پیگیر بازسازی مناطق آسیب‌دیده هستند اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است، از به تأخیر افتادن شروع کار کشاورزی خود از خطرات و خسارت‌های احتمالی در صورت ادامه این روند بسیار نگران و ناراحت هستند.

آن‌ها می‌گویند ما همه‌ساله از نخستین روزهای فروردین‌ماه شخم اولیه مزارع خود را آغاز می‌کردیم اما امسال باگذشت بیش از دو هفته تمامی مزارع دست‌نخورده باقی‌مانده و ادامه این امر ما را با مشکلات بسیاری مواجه خواهد کرد و ممکن است موجب بروز تنش آبی در بین کشاورزان شود.

برچسب ها: تالش ، کشاورزی ، آب
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: