bazarnews

کد خبر: ۹۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از تشکیل بیش از ۵۰۰ پرونده تخلف به ارزش ۳۰۰ میلیارد و ۳۷۴ میلیون و ۵۰۲ هزار ریال در طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ خراسان جنوبی خبر داد.

علی تهوری، سه شنبه ۱۷ فروردین به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ از نیمه بهمن ماه سال ۱۳۹۹ آغاز و تا 15 فروردین ۱۴۰۰ ادامه داشت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این طرح با اولویت نظارت بر شبکه تولید کالاهای اساسی و رسیدگی به گزارشات رسیده به ستاد خبری 124 و شکایات مردمی بازرسان و کارشناسان سازمان به صورت مداوم بازار را مورد رصد و پیگیری قرار دادند. 

تهوری اظهار کرد: در این طرح تعداد 21 هزار مورد بازرسی از واحد صنفی و غیر صنفی انجام شد که در نهایت پس از بررسی‌های صورت گرفته 577 پرونده تخلف به ارزش 300 میلیارد و 374 میلیون و502 هزار ریال تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین پرونده‌های متشکله در این مدت در گروه کالایی مواد پروتئینی، پوشاک، کیف و کفش و میوه و خدمات عمومی بوده است.

تهوری افزود: عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید و گران‌فروشی از عمده تخلفات واحدها شناسایی شده بوده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ضمن قدردانی از همکاری شهروندان در اعلام گزارش تخلفات اقتصادی به سامانه 124 یادآور شد: در این مدت بیش از 870 مورد گزارش مردمی از طریق ستاد خبری سازمان دریافت شده که 473 گزارش در دستور ثبت و پیگیری قرار گرفت که در نهایت از این تعداد 90 مورد تخلف شناسایی شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: