bazarnews

کد خبر: ۹۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی ایران، گفت: تورم واقعی با تورم اعلامی متفاوت بوده و به خصوص در حوزه سلامت ۱.۵ برابر است که باید در تصمیمات مد نظر قرار گیرد.

محمد جهانگیری، در خصوص تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۰، افزود: ما همواره سعی کرده ایم تناسبی بین تعرفه بخش دولتی و خصوصی ایجاد کنیم و باری را از دوش مردم برداریم به همین دلیل تعرفه جز حرفه‌ای در بخش دولتی رشد بیشتری یافت و با مساعدتی که سازمان‌های بیمه گر داشتند، سهم آنها در این حوزه بیشتر شد تا بار بیشتری از مردم برداشته شود.

وی ادامه داد: از طرفی متناسب با حقوق و دستمزدی که در دولت و مجلس مصوب شده بود توانستیم رشد حقوق حرفه‌ای و حق العلاج پزشکان را داشته باشیم. همچنین به مباحثی از جمله روش اجرای نسخه الکترونیک و سطح یک خدمت بیشتر پرداخته شد تا از این طریق بتوانیم آینده خوبی را برای جامعه پزشکی و مردم رقم بزنیم.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی ایران بیان کرد: پیشنهاد سازمان نظام پزشکی بر اساس تورم رشد ۳۲ درصدی تعرفه بود ولی در نهایت با توجه به شرایط اقتصادی کشور ۲۸.۵ درصد تعیین شد.

وی افزود: متأسفانه با توجه به شرایط بودجه‌ای کشور و وضعیت اقتصادی مردم نمی‌شد به واقعیت‌ها نزدیک شد ولی متناسب با آن برای نگه داشت سیستم تمام سعی خود را انجام دادیم.

جهانگیری گفت: ما با منطقی بودن تعرفه‌ها فاصله زیادی داریم. از طرفی باید توجه داشت که تورم واقعی با تورم اعلامی متفاوت بوده و به خصوص در حوزه سلامت ۱.۵ برابر است که باید در تصمیمات مد نظر قرار گیرد که تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در سال‌های آینده به سمت واقعی‌تر شدن تعرفه‌ها حرکت کنیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: