bazarnews

کد خبر: ۹۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان‌های مازندران با افزایش حدود ۱۴۰درصدی نسبت به روز اول فروردین ماه ، از امروز سه‌شنبه مرز یکهزار نفر را پشت سر گذاشت و چهار رقمی شده است.

تازه‌ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می دهد که در مجموع هم اکنون یکهزار و ۴۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۳۷ بیمار سهم دانشگاه علوم پزشکی مازندران و ۲۱۰ بیمار هم سهم دانشگاه علوم پزشکی بابل است.

طبق این گزارش ، ۲۱۰ بیمار بستری کووید ۱۹ هم به دلیل شرایط حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند که به معنای اشغال حدود ۶۰ درصدی تخت های این بخش است.

گزارش جدید حاکی است که طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های مازندران بستری و ۲۰۰ بیمار نیز پس از بهبودی نسبی ترخیص شدند تا ادامه مراحل درمانشان را در خانه پیگیری کنند.

آمل و قائمشهر در وضعیت بحران

بررسی خبرنگار ایرنا نشان می دهد که از مجموع بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های مازندران ۳۶۱ نفر معادل حدود ۳۵ درصد مربوط به شهرستان های آمل و قائمشهر است.

شهرستان قائمشهر طبق ارزیابی وزارت بهداشت در وضعیت قرمز و آمل هم در وضعیت نارنجی قرار دارد.

در حال حاضر شهرستان آمل با بستری ۱۸۹ نفر بیشترین میزان بستری مبتلایان به کووید ۱۹ را دارد. آمار بستری های قائمشهر هم ۱۷۲ نفر است.

 

خطر جدی است 

سرپرست روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم در پی انتشار آمار جدید بستری کووید ۱۹ و چهار رقمی شدن آن ، هشدار داد : وضعیت بسیار جدی است و مازندران با شیب تندی در حال حرکت به سمت موج چهار می باشد.

دکتر سیمین بابایی از افزایش ۶۰ درصدی میزان مراجعان حضوری مشکوک به کرونا خبر داد و افزود : این آمار نشان می دهد که ویروس در سطح وسیعی گسترده شده است و علت آن هم افزایش سطح ارتباطات و تماس های نزدیک مردم به خصوص در ایام نوروز است.

وی گفت : متاسفانه حدود ۸۰ درصد از مراجعان و مبتلایان بستری کووید ۱۹ در مازندران درگیر ویروس انگلیسی هستند و این ویروس هم اکنون هم در حال گسترش است و احتمال دارد در یک هفته آینده آمار بستری در مازندران از موج های قبلی نیز بیشتر شود.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به بی توجهی به اجرای محدودیت های کرونایی در مناطق با رنگ بندی پرخطر هشدار داد و افزود  : در صورت تداوم بی توجهی به اجرای محدودیت ها، مناطق کم خطرتر نیز به سمت وضعیت قرمز حرکت خواهند کرد.

بابایی گفت : همه‌گیری کرونای انگلیسی ، مدیریت شیوع کرونا را مشکل کرده است چون بر خلاف موج های قبلی ، ما نمی توانیم شیب ابتلا را ملایم کنیم و باید برای وضعیتی آمادگی داشته باشیم که ممکن است کسی تصورش را نداشته باشد.

ویروس کرونای انگلیسی از ۲۴ اسفند با شناسایی ۲ بیمار در قا ئمشهر وارد مازندران شد و در کمتر از ۲ هفته در تمامی شهرستان مازندران چرخید.

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: