bazarnews

کد خبر: ۹۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اعلام رسمی ورود این استان به موج چهارم کرونا گفت که اگر مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند، چند هفته سخت در انتظار آنان خواهد بود.

عبدالرضا فاضل روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر رشد ۱۰۰ درصدی مبتلایان کرونایی بستری در مراکز درمانی گلستان نسبت به اول فروردین امسال، شیب آمار مبتلایان سرپایی این بیماری که اکنون نوع جهش یافته انگلیسی آن نیز شیوع پیدا کرده در استان بسیار تند است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر پنج شهرستان گرگان، بندرگز، کردکوی، آزادشهر و مینودشت در وضعیت نارنجی شیوع ویروس کرونا قرار دارند، اضافه کرد: شهرستان مراوه تپه در وضعیت آبی و هشت شهرستان دیگر گلستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از شناسایی قطعی ۱۰ مورد بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در استان خبر داد و گفت: ۷۰ درصد شیوع پیک چهارم کرونا در کشور از نوع انگلیسی است که علاوه بر دوره کمون کوتاه آن، سرعت انتشار و انتقال بسیار بالایی دارد.

فاضل افزود: تنها راه مقابله با این ویروس رعایت کامل تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی شامل ماسک زدن، شستشوی مستمر دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و حضور نیافتن در مکان‌های شلوغ و سرپوشیده است.

همچنین از ذخیره کافی ماسک، اکسیژن و داور برای درمان مبتلایان به کرونا در گلستان نیز خبر داد و افزود: با اضافه شدن هشت دستگاه جدید سی تی اسکن و ۱۷ دستگاه تانکر اکسیژن ساز در مراکز بیمارستانی استان طی یک سال گذشته، اکنون مشکلی در تجهیزات درمانی مبتلایان کرونا نداریم.

کم توجهی در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا، خریدهای آخر سال و شلوغی بازارها، دورهمی‌های خانوادگی و دید و بازدیدهای نوروزی از عوامل شیوع پیک چهارم کرونا در کشور و گلستان است که اکنون شیب مبتلایان این استان را تند و شمار بیماران بستری را به عدد ۳۸۶ نفر رسانده است.

به گزارش ایرنا، استان سرسبز گلستان در مسیر تردد مسافران و گردشگران به مشهد مقدس قرار داشته و به دلیل برخورداری از جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی، مقصد گردشگری تعدادی دیگر از مردم است.

در نوروز امسال با وجود هشدارهای بازدارنده مسوولان مبنی بر خودداری از سیر و سفر، باز هم مسافران بسیاری در شهرستان های ۱۴ گانه گلستان حضور یافته و به تفرج و گردش پرداختند.

طبق اعلام مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در تعطیلات نوروز امسال تردد هفت میلیون و ۸۶۷ هزار خودرو در جاده های این استان ثبت شد.

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: