bazarnews

کد خبر: ۹۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد گفت: مبارزه با علف‌های هرز در بیش از ۱۲ هزار و ۸۵۰ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان انجام شده است.

مبارزه علیه علف‌های هرز پهن برگ و نازک برگ در بیش از ۱۲ هزار و ۸۵۰ هکتار از مزارع گندم و جو مشهد انجام شد که عدم انجام به موقع آن باعث بروز خسارت به کشاورزان می‌شود.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد بیان کرد: وجود علف هرز در مزارع از عواملی است که در کاهش تولید بسیار مؤثر بوده و در صورت عدم شناسایی صحیح علف هرز قالب در مزارع و سم‌پاشی به موقع، کشاورزان دچار خسارت زیادی می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با آفت سن غلات نیز تصریح کرد: عدم مبارزه به موقع و اصولی علیه آفت سن در مزارع گندم و جو باعث وارد شدن خسارت جبران‌ناپذیر به مزارع کشاورزان می‌شود و در این خصوص لازم است نسبت به ردیابی و مبارزه با این آفت به صورت جدی اقدام شود.

ممیزی به برگزاری کلاس‌های آموزشی جهت بالا بردن سطح دانش و آگاهی کشاورزان و سمپاش‌داران اشاره کرد و افزود: طی ماه گذشته آموزش چهره به چهره برای کشاورزان همچون سنوات گذشته در دهستان‌ها و روستاهای توابع شهرستان انجام شده است.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد خاطرنشان کرد: سموم مورد نیاز برای مبارزه با علف هرز و بیماری در مزارع در سم‌فروشی‌های مجاز در سطح شهرستان تدارک و تهیه شده است و امید است کشاورزان با مدیریت در مزارع، اقدامات پیشگیرانه و سم‌پاشی مناسب از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

برچسب ها: مبارزه ، غلات ، ارضی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: