bazarnews

کد خبر: ۹۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
سخنگوی کمیسیون اجتماعی از بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی خبر داد و گفت: با تصویب کمیسیون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ظرف 6 ماه زیرساخت‌های لازم برای ایجاد پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان را فراهم می‌کند.

«علی بابایی کارنامی» از بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی خبر داد و گفت: تسهیل انتقال سوابق بیمه‌ای از جمله اقدامات انجام شده در طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی لحاظ کردن و ۱۰ سال سابقه کار نیز به عنوان شرط بازنشستگی در این طرح بررسی و تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: تسهیل انتقال سوابق بیمه‌ای سبب می‌شود که با انقطاع پوشش بیمه‌ای هم این سوابق قابل استعلام بوده و در زمره سوابق شغلی فرد قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه ۳ ماده از این طرح در نشست امروز به تصویب رسید، عنوان کرد: در این طرح به دلیل ابهاماتی که در ماده ۶ و تبصره‌های آن و  اختلاف‌نظر بین نمایندگان و مسوولان دستگاه‌های مربوطه وجود دارد، ‌مقرر شد در جلسات بعدی کمیسیون ابهامات رفع شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود با تاکید بر اینکه پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان در ماده ۸ این طرح لحاظ شده است، گفت: بر اساس تصویب کمیسیون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف خواهد شد در مدت زمان ۶ ماه زیرساخت‌های لازم را برای ایجاد این پایگاه و تجمیع اطلاعات و سوابق بیمه‌ای ایرانیان فراهم کند.

کارنامی خاطرنشان کرد: در این نشست مسوولانی از تمام صندوق‌های بیمه‌ای، دیوان محاسبات، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان اداری و استخدامی کشوری، وزارت اطلاعات، صندوق‌های نیروهای مسلح و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: