bazarnews

کد خبر: ۹۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: امسال که به فرموده مقام معظم رهبری سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است باید تمامی مدیران تعاونیهای استان برنامه‌های مدون خود برای تحقق شعار سال را به شکل مکتوب ارائه دهند و مواردی که نیاز باشد در ستاد استان پیگیری می‌شود.

ایرج ناصری مقدم روز سه شنبه در نشست تخصصی با مدیران عامل اتحادیه‌های تعاون روستایی شهرستانها و روسای تعاون روستایی شهرستانهای خراسان رضوی افزود: از جمله اهداف بسیار مهم شبکه تعاون روستایی بحث حمایت از سهامداران و کشاورزان برای رسیدن به تولید بهتر و همچنین فروش محصولات کشاورزی و پشتیبانی در حوزه تولید است که با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص تامین و توزیع نهاده های کشاورزی اظهار کرد: تلاش داریم تا با حمایت دستگاه‌های متولی نسبت به تامین به موقع نهاده های کشاورزی برای کشاورزان اقدامات لازم را انجام دهیم و تمامی تشکلهای تحت پوشش شبکه تعاونی روستایی در خصوص خرید توافقی محصولات کشاورزی آماده همکاری با کشاورزان و تولیدکنندگان هستند.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: سال گذشته تعداد ۴۲ فروشگاه روستا بازار به منظور عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و دامی کشاورزان استان خراسان رضوی  در سطح استان راه اندازی شد و برنامه این است که در تمامی تشکلهای تحت پوشش به ویژه مراکز شهرستان و روستاها فروشگاههای روستا بازار راه اندازی کنیم.

ناصری مقدم افزود: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال بیش از ۱۰۰ فروشگاه جدید نیز به این شمار فروشگاه اضافه کنیم.

خراسان رضوی با داشتن رتبه نخست کشور از نظر شمار تشکلهای تعاون روستایی، ۶۸۲ تشکل فعال در حوزه تعاون روستایی، کشاورزی و زیربخشهای آن دارد و افزون بر ۵۵۰ هزار نفر در روستاهای استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات شبکه تعاون روستایی هستند که از این نظر نیز خراسان رضوی رتبه نخست کشور را دارد.  

استان خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربع معادل هفت درصد کل مساحت کشور، دارای ۳۳ شهرستان، ۸۱ شهر، ۷۹ بخش، ۱۷۵ دهستان و سه هزار و ۲۸۱ روستاست.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: