bazarnews

کد خبر: ۹۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
خوزستان ، سرپرست اداره کل انتقال خون استان با بیان اینکه اهدای خون به نیازمندان، امری خداپسندانه و مصداق بارزی از ایثار و خدمت‌رسانی به مردم است افزود: بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی تصادفات، بیماران تحت عمل‌های جراحی و شیمی درمانی از جمله نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی حتی در برخی موارد به صورت دائمی هستند.

دکتر علی فیضی ادامه داد: کاهش آمار اهدای خون سبب افت ذخایر خون و فرآورده‌های خونی می‌شود و با توجه به کاهش مراجعه و افزایش درخواست از سوی بیمارستان‌ها، استان خوزستان هم اکنون، به تمامی گروه‌های خونی نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه این نیاز به صورت ویژه و فوری، بیشتر در گروه‌های منفی احساس می‌شود از هم استانی‌ها خواست: با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند.

به گفته دکتر فیضی، برای اطمینان خاطر شهروندان از سلامت و ایمنی محیط مراکز اهدای خون، تمام موارد استاندارد در مراکز انتقال خون برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا رعایت می‌شود و جای هیچگونه نگرانی برای اهدا کنندگان وجود ندارد.

وی این اطمینان خاطر را هم داد که تا کنون هیچ مورد ابتلا به کرونا از طریق خون و فرآورده‌های آن ثبت نشده است.

سرپرست انتقال خون استان در پایان با بیان اینکه نیاز به خون در تمامی شهر‌های استان احساس می‌شود گفت: از هم استانی‌های عزیز درخواست داریم همچون گذشته ما را یاری کرده و در امر خیر و خداپسندانه اهدای خون مشارکت کنند.

لازم به ذکر است: پایگاه مرکزی و شماره یک شهرستان اهواز به نشانی: چهارشیر، جنب شهرداری منطقه ۷ و پایگاه شماره دو به نشانی: امانیه، جنب بیمارستان رازی از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ برای دریافت خون خیران و مردم نوع دوست استان خوزستان و شهرستان اهواز، فعال هستند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: