bazarnews

کد خبر: ۹۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
در اوج مذاکرات برجامی و جنگ انتظاری در بازار نشانه‌ها خبر از شانس صعود قیمت سکه در ۱۸ فروردین می‌دهند.
 

دو نشانه از احتمال افزایش قیمت سکه امامی خبر می دهند. اولین نشانه رفتن سکه امامی به بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی در معاملات پشت خطی بود. دومین نشانه بالا رفتن ارزش ذاتی بهای سکه به محدوده ۱۰ میلیون و ۳۰۰  هزار تومانی بود. به این ترتیب، اگر امروز اتفاق غیرمترقبه ای رخ ندهد، سکه امامی راه صعودی را در پیش خواهد گرفت، راهی که می تواند تا محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی ادامه پیدا کند.

سکه

چرا ارزش سکه زیاد شد؟

یکی از مهم ترین عواملی که موجب شد ارزش ذاتی سکه افزایش پیدا کند، صعود بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود. طلای جهانی دیروز بعدازظهر بالای محدوده هزار و ۷۴۰ دلاری نوسان کرد ودر صورتی که امروز به بالای سطح هزار و ۷۵۰ دلاری برود،‌ سیگنال قوی به صعود سکه خواهد داد.

در کنار این، نباید نقش افزایش دلار به بالای مرز ۲۵ هزار تومانی را نادیده گرفت. اسکناس آمریکایی در صورت ادامه روند روزهای اخیر می تواند هدایت گر سکه به کانال جدید باشد. افزایش قیمت دلار و طلا در روز گذشته موجب شدند که حباب سکه تا محدوده ۵ درصدی کاهش پیدا کند. حباب فلز گران بهای داخلی دو روز قبل در نزدیکی محدوده ۶ درصدی قرار داشت.

سکه نیز مانند دلار تحت تاثیر اخبار دارد و معامله گران به احتمال زیاد اخبار مربوط به مذاکرات و fatf را در روز جاری به دقت دنبال خواهند کرد. از لحاظ فنی هم معامله گران واکنش بازار به سطح ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را رصد خواهند کرد.

 
 

حباب سکه

 

 

اقتصادنیوز/

برچسب ها: سکه ، طلا ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: