bazarnews

کد خبر: ۹۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جنوب کرمان گفت: کشاورزان هفت شهرستان جنوبی استان کرمان قبل از برداشت محصول با شرکت های حمل و نقل کالا برای بارگیری محصولات خود هماهنگ کنند.

مسعود جمیلی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال به دلیل برداشت همزمان محصولات کشاورزی استان های خوزستان، بوشهر هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و شرایط آب و هوایی و ورود کالاهای اساسی در بنادر سبب افزایش تقاضا در بخش حمل بار شده است.

وی افزود: کشاورزان باید جهت تنظیم آهنگ حمل برای جلوگیری از افزایش کرایه حمل، قبل از برداشت محصولات خود با شرکت های حمل ونقل منطقه جنوب کرمان هماهنگ نمایند و در ارسال محصولات خود عجله نکنند.

جمیلی از ارایه مشوق برای رانندگانی که در حوزه جنوب کرمان فعالیت کنند، خبر داد و این مشوق ها را شامل ۲۰درصد سوخت اضافه، تعیین جایگاه ویژه سوختگیری در هر شهرستان و لاستیک عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جنوب کرمان گفت: امیدواریم در شرایط پیشرو بتوانیم با همکاری کشاورزان شاهد عبور از پیک برداشت با کمترین کرایه حمل باشیم.

وی ورود ناوگان بین المللی را  یکی از مجوزهای اخذ شده در سال جاری برای اولین بار توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور دانست و افزود: این مجوز در زمینه افزایش رونق صادرات با هدف افزایش کیفیت محصول در بازار کشورهای هدف صادر شده است.

جمیلی تصریح کرد: ورود ناوگان خارجی برای حمل مستقیم و یکسره که قبلا به صورت ترانشیپمنت (ته به ته) صورت می گرفت هم اکنون اجرایی است.

وی ادامه داد: ناوگان با مشارکت شرکت های حمل و نقل بین اللملی در منطقه تردد دارند که فعالان بخش  صادرات می توانند از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جنوب کرمان یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

برچسب ها: کشاورزی ، کرمان ، بارگیری
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: