bazarnews

کد خبر: ۹۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
رضا خشنودی، معاون قضایی دادستان کل کشور در پیگیری حقوق عامه در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی که در سالن شهید بهشتی دادگستری زاهدان برگزار شد، از عزم جدی قوه قضاییه برای حمایت از تولید و مانع زدایی خبر داد.

معاون قضایی دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: رویکرد قوه قضاییه حمایت از فعالان اقتصادی است که به شکوفایی اقتصادی کشور و ارتقاء کیفی سطح زندگی مردم و تامین نیاز‌های کالا‌های اساسی آنان کمک می‌کند.

وی شرط اول حمایت قوه قضاییه از فعالان اقتصادی را غایت گرا بودن دانست و عنوان کرد: فعال اقتصادی باید هدف نهایی از تولید را شکوفایی اقتصادی بداند و تنها به دنبال رفع مشکلات اقتصادی خودش نباشد.

خشنودی کار اقتصادی به ویژه تولید را جهادگرانه توصیف کرد و افزود: امروز شاهد هستیم که به جهت برخی موانع و مشکلات و نابسامانی در چرخه توزیع کالا بیشترین سود و رانت ناشی از ارزش افزوده کالا نصیب دلال‌ها می‌شود و باید نهاد‌های تصمیم گیر و موثر از ظرفیت‌های قانونی برای کوتاه کردن فرایند توزیع کالاو در نظر گرفتن سود منطقی و عقلایی کالا را به موقع به دست مصرف کننده برسانند.

وی با بیان اینکه امروز با جنگ اقتصادی مواجه هستیم که ابزار‌های آن با جنگ نظامی متفاوت است، گفت: در جنگ نظامی اهداف مشخص است و دفاع از کیان با موشک و تسهیلات نظامی است، اما در جنگ اقتصادی ابزار مبارزه حفظ ارزش پول ملی است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: