bazarnews

کد خبر: ۹۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از راه اندازی ۲۵۳ واحد جدید تولیدی با سرمایه گذاری بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۴۴۰۰ نفر در سال ۹۹ خبر داد.

حبیب امین زاده ضمن تشریح بخشی از اقدامات سازمان در زمینه جهش تولید، گفت: آذربایجان شرقی در راه اندازی طرح‌های ایجادی، حائز رتبه دوم کشوری شده و راه اندازی و ایجاد واحدهای صنعتی جدید در استان رشد ۲۰ درصدی داشته است.

وی از کسب رتبه دوم کشوری این سازمان در راه اندازی طرح‌های توسعه‌ای خبر داد و تصریح کرد: با راه اندازی ۳۰۰ طرح توسعه واحدهای صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان، زمینه افزایش اشتغال۴۸۰۰ نفر در سال جهش تولید فراهم شده است.

وی جلوگیری از تعطیلی و حمایت از تداوم فعالیت ۴۴ واحد تولیدی با تغییر مدیریت و مالکیت پروانه بهره برداری آن‌ها را یکی دیگر از مهمترین اقدامات مجموعه صمت برشمرد و گفت:  ۱۰۷ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی استان به چرخه تولید بازگشته‌اند که موجب صیانت از اشتغال بیش از۲۰۰۰ نفر شده است.

امین زادت هم‌چنین از احیا و آغاز فعالیت مجدد ۵۶ معدن استان در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال جهش تولید از ۱۲۰۰ واحد و طرح صنعتی در استان به منظور ارائه خدمات و رفع موانع و مشکلات راه اندازی طرح‌ها، بازدید به عمل آمد.

وی از طرح آهک هیدراته اهر، طرح توسعه نفلین سینیت کلیبر، طرح فولاد حدید بناب و طرح تبلت مراغه به عنوان طرح‌های ملی و مهم وزارت صمت در استان یاد کرد و گفت: در ایام الله دهه فجر امسال در سفر مقام عالی وزارت و مسئولین ارشد کشوری و استانی بیش از ۲۰ طرح با سرمایه گذاری بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

وی خط افزایش ظرفیت پالایشگاه و افزایش خط تراکتورسازی را از جمله طرح‌های یاد شده برشمرد و اظهار کرد: در سال جهش تولید در صنایع مختلف از جمله شیمیایی و بهداشتی، تلویزیون، ورق‌های روکش چوبی، نئوپان و ام دی اف، مصنوعات فلزی، کاغذ، سرامیک، قطعات خودرو و طرح‌های آردسازی شاهد تولید و راه اندازی طرح‌های مهمی در استان بوده‌ایم.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سال گذشته، ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده و همت دستگاه‌های متولی و بخش خصوصی، واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی از چهار واحد با ظرفیت ۵۰۰ هزار لیتر در روز به ۴۶ واحد تولیدی با ظرفیت شش میلیون لیتر در روز افزایش تولید داشتند.

به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، وی گفت: پیش از شیوع بیماری تنها یک واحد تولید ماسک در استان فعالیت داشت که با تمهیدات پیش بینی شده واحدهای تولیدی و صنفی ماسک به بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی و صنفی با ظرفیت تولید بیش از یک میلیون عدد در روز در جهت مقابله با کرونا افزایش یافته است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: