bazarnews

کد خبر: ۹۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
بازارنیوز بررسی می‌کند؛
یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن، بالا رفتن نرخ مصالح ساختمانی است که طی این سال‌های اخیر، همچون سایر کالا‌ها دچار تورم شدید شده که تاثیر آن بر میزان ساخت‌وساز‌ها و قیمت مسکن مشهود است.

گروه راه و مسکن بازارنیوز- علی شیداصفت؛ طی سال‌های اخیر مسکن از یک کالای مصرفی تبدیل به سرمایه‌ای امن و بی‌خطر برای سرمایه‌گذاران شده و قیمت مسکن و پیش‌بینی آن اهمیتی بیش از پیش پیدا کرده است.

به طور کلی پیش‌بینی روند قیمتی مسکن در کشور وابستگی بسیاری به متغیرهای کلان همچون رشد نقدینگی، نرخ تورم و رشد اقتصادی کشور دارد. این مهم بر همه‌ی ارکان ساخت مسکن مثل مصالح ساختمانی و سازه‌های فولادی همچون تیرآهن و میلگرد اثرگذار بوده است. پس اگر بخواهیم به طور دقیق به بازار مسکن نگاه کنیم، باید این درک را داشته باشیم که به جهت رشد اقتصادی اندک طی دهه‌های گذشته، مسکن از یک کالای مصرفی تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده که بازدهی نسبتا خوبی برای سرمایه‌گذاران خود دارد.

یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن، بالا رفتن نرخ مصالح ساختمانی است که طی این سالهای اخیر، همچون سایر کالاها دچار تورم شدید شده که تاثیر آن بر میزان ساخت‌وسازها و قیمت مسکن مشهود است.

پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: