bazarnews

کد خبر: ۹۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
اتاق اصناف ایران اطلاعیه‌ای درباره ضرورت تشدید برخورد قانونی با واحدهای صنفی متخلف در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا منتشر کرد.

این نهاد با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعطیل شدن واحدهای صنفی در شیوع دوباره این بیماری در کشور اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: همان‌گونه که به‌کرات از سوی اتاق اصناف ایران، رعایت دستورالعمل‌ها و رویه‌های اجرایی بهداشتی مختص اصناف و واحدهای صنفی در دوران پاندمی ویروس کووید-۱۹ در کشور اطلاع‌رسانی و مورد تاکید واقع شد و با مشارکت بالا، تمکین و مسوولیت‌پذیری در خور توجهی در همراهی با حاکمیت در این زمینه روبه‌رو بوده‌ایم، با توجه به شروع موج چهارم همه‌گیری بیماری کرونا در کشور و مواجهه با گونه‌های جهش‌یافته این ویروس لازم است خانواده بزرگ اصناف از تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمکین کرده تا مشمول ۱۵ روز پلمب در شهرهای قرمز و نارنجی نشوند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: ضروری است تشکل‌های صنفی در تشدید نظارت، بازرسی و برخوردهای قانونی از صبح شنبه مورخ ۲۱ فرودین‌ماه ۱۴۰۰ با متخلفان اهتمام ورزند.

در ادامه اطلاعیه اتاق اصناف آمده است: با توجه به شرایط کنونی مقتضی است با همت جدی‌تر، مشارکت و همراهی همیشگی صنوف با ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و قرارگاه عملیاتی مربوطه مورد توجه واقع شود که در غیر این صورت با تبعات و خسارت‌های وسیع‌تر مالی، اقتصادی و جانی در کشور برای آحاد جامعه از جمله صنوف مواجه خواهیم شد.

در این اطلاعیه تاکید شده است: حفظ سلامت عموم مردم و خانواده بزرگ اصناف در گرو دقیق بودن در اجرای بهینه دستورالعمل‌ها، اعمال قانون و برخوردهای قانونی با متخلفان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن پایتخت در وضعیت قرمز، ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های ۲ هفته‌ای در کشور را تصویب کرد.

همچنین روز پنجشنبه «قاسم نوده‌فراهانی» رییس اتاق اصناف تهران از تعطیلی ۲ هفته ای بازار بزرگ پایتخت از امروز خبر داده بود.

این تعطیلی و محدودیت‌ها برای گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ اعمال خواهد شد و گروه شغلی یک که شامل مشاغل خدماتی می‌شود، در این مدت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: