bazarnews

کد خبر: ۹۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: یکی از راهکارهای غلبه بر معضلات خشکسالی استفاده از گیاه سورگوم است که می‌تواند منبع غذایی مناسبی برای تغذیه دام و طیور در شرایط بحران باشد.

مریم جوادی بایگی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گیاه سورگوم به دلیل سازگاری این گیاه با شرایط خاکی نامناسب، کشت آن در مناطقی که غلات و علوفه‌هایی همچون ذرت و یا جو عملکرد مناسبی ندارند می‌تواند حجم واردات این گونه منابع غذایی را کاهش دهد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری عملیات کاشت سورگوم علوفه‌ای در سطح ۸۰ هکتار و سورگوم دانه ای در سطح ۱۰ هکتار از اراضی شهرستان انجام شود.

جوادی بایگی افزود: سورگوم گیاهی روزکوتاه، یک ساله و از تیره غلات است که به دانه وسیعی از شرایط زیست محیطی و زراعی سازگار بوده و نسبت به سایر غلات عملکردهای مطلوبی را تحت شرایط نامناسب نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: سورگوم علاوه بر داشتن توانایی در توقف رشد در اثر برخورد با دوره‌های کوتاه مدت خشکی و شروع مجدد رشد پس از رفع آن، با شرایط آب و هوایی ایران به خصوص مناطق گرم و خشک سازگار و به کم آبی مقاوم و رطوبت بیش از حد و دمای بالا را نیز بهتر از سایر غلات مخصوصا در مقایسه با ذرت تحمل می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه ذرت خوشه‌ای سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین B۳، فسفر، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، آهن، مس، فیبر و پروتئین است،  خاطرنشان کرد: سورگوم به درمان سریع یبوست کمک می کند، باعث افزایش انرژی بدن می‌شود و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

برچسب ها: خشکسالی ، کم آبی ، بحران آب
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: