bazarnews

کد خبر: ۹۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
در بورس همچنان بر پاشنه تعدیل و نزول می‌چرخد. امرور ۲۱ فرودین‌ماه ۱۴۰۰ در اولین روز هفته نیز قیمت سهام اغلب شرکت‌ها کاهش یافت.
 

در معاملات روز شنبه تابلوی بورس باز هم سرخ‌پوش شد و شاخص کل بورس 9 هزار و 151 واحد افت کرد و به سطح یک میلیون و 240 هزار واحد رسید.  

ریزش شاخص‌های بازار

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و در نیم ساعت ابتدایی 5 هزار واحد افت کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز چهار‌شنبه 9 هزار و 151 واحد افت کرد و به سطح یک میلیون و 240 هزار و 758 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات 939 واحد نسبت به روز چهارشنبه پایین آمد و در رقم 436 هزار و 174 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 72 واحد افت کرد و به رقم 17 هزار و 852 واحد رسید.

 

  •  
  •  
 

افت قیمت 65 درصد بازار

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 18 نماد رشد قیمت داشتند که 9 نماد بورسی و 9 نماد فرابورسی بودند. همچنین 349 نماد کاهش قیمت داشتند که 234 نماد بورسی و 115 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 3 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 65 درصد بازار افت قیمت داشتند.

 

خروج پول حقیقی 

در روز ‌‌شنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام 321 یارد تومان بود. در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی را سهام شرکت فراوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 34 میلیارد تومان بود. پس از اپال، وملل (موسسه اعتباری ملل) و شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

 

اقتصادنیوز/

برچسب ها: بورس ، سهام ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: