bazarnews

کد خبر: ۹۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با حضور در صحن مجلس پاسخگوی اجرای نادرست قانون متناسب متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته باشد، گفت: جمع زیادی از کارگران بازنشسته نسبت به عملکرد سازمان تامین اجتماعی در متناسب سازی حقوق شان معترض هستند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار عصر شهروند با بیان اینکه حدود سه و نیم میلیون کارگر بازنشسته تامین اجتماعی داریم، گفت: اکثریت این کارگران نسبت به نحوه اجرای قانون متناسب سازی حقوق شان معترض هستند و از ما نمایندگان می خواهند با اعمال فشار به این سازمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به اجرای دقیق قانون اقدام شود.

وی با بیان اینکه در مرداد ماه سال گذشته با اعتبار ۳۲ هزار میلیارد تومانی که مجلس تخصیص داد، بخشی از متناسب سازی حقوق کارگران انجام شد، افزود: امسال نیز ۸۹ هزار میلیارد تومان از سوی مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال جاری بر ای متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته در نظر گرفته شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مبنای متناسب سازی حقوق کارگران در سال جاری باید از مرداد سال گذشته که متناسب سازی حقوق انجام شده، می بود اما سازمان تامین اجتماعی، این مبنا را از تیرماه و قبل از افزایش حقوق آنها در سال گذشته در نظر گرفت که با این وجود قانون مذکور به درستی اجرا نشد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه از دیروز جمعه ۲۰ فروردین که احکام حقوقی کارگران بازنشسته صادر شده، اعتراض آنها هم شروع شده، تصریح کرد: کارگران معتقدند که افزایش حقوق آنها باید از حقوق مرداد ماه که سال گذشته افزایش داشته، افزایش یابد نه قبل از افزایش سال گذشته.

وی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی قانون متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته را به درستی اجرا نمی کند و در همین زمینه شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با حضور در صحن مجلس پاسخگوی اجرای نادرست قانون متناسب متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته باشد.

حتما بخوانید :   تصویب متناسب سازی حقوق کارمندان در کمیسیون تلفیق

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینجانب از آقای قالیباف رئیس مجلس درخواست کردم تا با تعیین یک فرصت، از شریعتمداری دعوت شود تا در صحن مجلس حضور یابد و نسبت به اجرای نادرست قانون مذکور پاسخگو باشد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: