bazarnews

کد خبر: ۹۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تعداد واحدهای تولیدی دارای حقوق معوق استان در اسفند ۹۹ نسبت به مدت مشابه قبل ۲۱ درصد کاهش یافت.

غلامرضا اشرفی، امروز شنبه ۲۱ فروردین به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: این واحدهای تولیدی از ۷۱ واحد به ۵۶ واحد کاهش یافته و تعداد ماه‌های دارای حقوق معوق استان نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه قبل ۲۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: بیشترین واحد تولیدی دارای حقوق معوق استان خراسان جنوبی در اسفند ۹۹ با ۱۴ واحد مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تعداد کارگران دارای حقوق معوق این استان نیز در اسفند پارسال نسبت به مدت مشابه قبل ۲۲ درصد کاهش یافته است و از ۳ هزار و ۱۱۹ نفر به ۲ هزار و ۴۱۸ نفر رسید.

وی بیان کرد: همچنین در راستای اجرای طرح یارانه دستمزد تاکنون به ۲۸۹ کارفرما در استان خراسان جنوبی، کمک هزینه یارانه دستمزد به مبلغ بیش از ۳۶ میلیارد ریال پرداخت شده است.

اشرفی گفت: سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۴۱ نفر در قالب طرح یارانه دستمزد در بنگاه‌های اقتصادی استان مشغول به فعالیت شده‌اند.

وی بیان کرد: طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال است که در راستای حمایت نیروی کار شغلی اولی و کارفرمایان، دولت وجهی را به عنوان یارانه به کارفرمایان متقاضی دارای شرایط پرداخت می‌کند.

وی اظهار کرد: در صورت جذب نیروی کار شغل اولی در بنگاه‌های اقتصادی استان، ۳۰ درصد مبلغ دستمزد نیروی کار به صورت یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: نیروی کار شغل اولی باید دارای مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر (اولویت با دانش‌آموخته دانشگاهی)، حداکثر ۳۷ سال (برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار شرط سنی تا سقف ۴۵ سال)، باشد تا بتواند از مزایای این طرح استفاده کند.

وی یادآور شد: کاهش هزینه‌های به‌کارگیری نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال به ویژه برای دانش‌آموختگان دانشگاهی در بازار کار، حمایت از ارتقای تولید داخلی و بنگاه‌های بخش‌های تعاونی و خصوصی به شدت آسیب‌دیده از شیوع کرونا از اهداف اصلی این طرح است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت pyd.mcls.gov.ir برای ثبت‌نام اقدام کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: