bazarnews

کد خبر: ۹۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: برخی افراد سودجو و فرصت طلب زمین‌های کشاورزان که برای رونق کار خود نیازمند کمک هستند خریداری و در یک فرآیند ناسالم تبدیل به زمین‌های مسکونی می‌کنند.

رضا خشنودی معاون قضایی دادستان کل کشور در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان ارتقاء کیفی زندگی مردم را مستلزم داشتن اقتصاد شکوفا اعلام کرد و اظهار داشت: حمایت از تولیدکنندگان باید حمایت هوشمندانه باشد به این معنی که حمایت باید در جهت ارتقاء کیفی محصولات، کاهش هزینه‌های تولید در جهت استفاده بهینه از منابع، سودآوری محصولات تولیدکننده و هدف غایی بهره مندی مردم از شکوفایی اقتصادی باشد.

وی ادامه داد: تصرف اراضی ملی دو آفت ایجاد می‌کند که تصرف در منابع طبیعی و عرصه‌ها که خود باعث بی نظمی و چالش‌های سیاسی امنیتی و اجتماعی می‌شود که مصداق آن تبدیل کاربری اراضی زراعی به مسکونی است.

معاون قضایی دادستان کل کشور بیان داشت: زمین از مولفه‌ها و ذخایر استراتژیک است و محصولات کشاورزی هم تامین کننده نیاز‌های اساسی مردم است که متاسفانه افراد سود جو از کوچکترین فرصت برای تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی استفاده می‌نمایند.

وی افزود: سیاست کلان دستگاه‌های امنیتی، قضایی و اجرایی بر حفظ اراضی کاربری زراعی متمرکز است، ولی متاسفانه به علت برخی مشکلات و چالش‌ها و کاهش ارزش پول و افزایش بی‌رویه قیمت زمین برخی افراد سودجو و فرصت طلب زمین‌های کشاورزان که برای رونق کار خود نیازمند کمک هستند خریداری و در یک فرآیند ناسالم تبدیل به زمین‌های مسکونی می کنند و آن را به فروش می‌رسانند که باید جلوی این افراد سودجو گرفته شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور با هدف رفع موانع واردات و کمک به معیشت مرزنشینان از بازارچه مرزی میلک در شهرستان هیرمند بازدید کرد.

خشنودی در جریان این بازدید اظهار داشت: متاسفانه زیرساخت‌های توسعه بازارچه‌های مرزی در سیستان و بلوچستان ضعیف است و استفاده بهینه از این ظرفیت اقتصادی صورت نگرفته و مسئولان در تلاش برای شناسایی مشکلات و مانع زدایی در این منطقه هستند و قوه قضاییه نیز در راستای وظیفه صیانت و نگهداری از انفال و بیت المال و حقوق عامه حامی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی است که به رفع موانع و شکوفایی اقتصادی کمک می‌کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با فراهم کردن بستر لازم و توسعه زیرساخت‌ها در بازارچه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان شاهد رونق این بازاچه‌ها و کسب و کار در این منطقه و نهایتا کمک به معیشت و رفاه مردم باشیم.

 
 
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: