bazarnews

کد خبر: ۹۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
مدیر خدمات فنی حفاری شرکت ملی حفاری ایران از روند افزایشی کاربست دستگاه لوله مغزی سیار و انجام اسیدکاری گسترده در عملیات تعمیر و تکمیل چاه‌های نفتی ازسوی این شرکت خبر داد.

فرشید قاسمی با اشاره به روند افزایشی کاربست لوله مغزی سیار و اسیدکاری گسترده در عملیات تعمیر چاه‌های نفتی، گفت: براساس درخواست‌های شرکت‌های متقاضی، این روند افزایشی از بهمن‌ماه پارسال آغاز شد و همچنان استمرار دارد، در حالی که تعداد عملیات لوله مغزی سیار پارسال در مجموع 215 مورد بوده، 52 مورد آن در دو ماه بهمن و اسفند پارسال محقق شده است.
وی افزود: ارائه خدمات فنی در بخش اسیدکاری گسترده نیز به همین روال بوده است و از مجموع 25 عملیات انجام‌شده هشت مورد به دو ماه پایانی سال مربوط می‌شود.
مدیر خدمات فنی حفاری شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به بازنگری و تأمین برخی تجهیزات کاربردی به‌منظور تقویت ناوگان این مدیریت گفت: این خدمات شامل سیمان‌کاری، اسیدکاری گسترده و ویژه، تزریق‌پذیری، لوله مغزی سیار، آزمایش چاه با ساق مته و حفاری با هوا و به روش فروتعادلی، لوله‌گذاری چاه، نصب آویزه و آزمایش بهره‌دهی چاه است.
قاسمی با اشاره به ظرفیت‌های مدیریت خدمات فنی حفاری از نظر منابع انسانی متخصص و مجرب و تجهیزات و ماشین‌آلات کاربردی در زمینه ارائه خدمات تخصصی یکپارچه فنی و مهندسی اظهار کرد: برای همکاری با شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران و بخش خصوصی فعال در این عرصه از جمله پروژه‌های حفاری طرح توسعه 28 مخزن (طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت) آمادگی کامل وجود دارد.
لوله مغزی سیار (Coiled tubing‌) از فناوری‌های مهم در حفاری چاه‌های نفت و گاز است که در عملیات تعمیر و تکمیل چاه‌های نفت استفاده می‌شود و جایگزینی برای دستگاه‌های حفاری تعمیراتی است.
عملیات اسیدکاری گسترده نیز از متداول‌ترین روش‌های اسیدکاری با هدف تحریک طبقات تولیدکننده نفت و گاز و جریان یافتن این طبقات به‌ درون چاه به‌شمار می‌رود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: