bazarnews

کد خبر: ۹۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
فرمانده انتظامی مازندران از آزادسازی ۱۱ هزار متر از اراضی کشاورزی به ارزشی بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال در شهرستان "محمودآباد" خبر داد.

سردار مرتضی میرزایی در گفت‌و‌گویی از آزادسازی ۱۱ هزار متر از اراضی کشاورزی به ارزشی بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال در شهرستان محمودآباد خبر داد و اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر تغییر کاربری غیرقانونی و انجام ساخت و ساز در بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی محمودآباد  موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی گفت: ماموران پس از هماهنگی‌های قضائی و با همکاری نمایندگان جهاد کشاورزی، زمین‌های مورد نظر شناسایی و در اقدامی عملیاتی دیوارکشی‌ها و ساختمان‌های احداث شده در این زمین‌ها تخریب شد.

فرمانده انتظامی استان افزود: در این عملیات ۱۱ هزار متر از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین‌خواران در آمده بود، رهاسازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

میرزایی ارزش زمین‌های رهاسازی شده از چنگ زمین‌خواران را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این ارتباط ۶ پرونده قضائی تشکیل و در اختیار مرجع قضایی گرفت.

وی با اشاره به اینکه تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف، تفکیک و فروش زمین و منابع طبیعی می‌کنند، از مردم خواست قبل از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز حتما از مراجع قانونی آن اقدام کنند.

*توقیف محموله ۳۰ هزار لیتری سوخت قاچاق در "ساری"

سید موسی حسینی جانشین انتظامی استان مازندران از توقیف کامیون حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با جرایم اقتصادی و کالای قاچاق و در پی کسب خبری مبنی بر حمل و جابه جایی قاچاق سوخت با کامیون در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان "ساری"، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی قضائی و بررسی همه جانبه موضوع، کامیون حامل سوخت را حین تردد در محور ساری به "کیاسر" توقیف و در بازرسی از آن ۳۰  هزار لیتر سوخت از نوع "نفت سفید" خارج از شبکه توزیع را کشف کردند.

جانشین انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش سوخت قاچاق کشف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در این اقدام یک قاچاقچی سوخت را دستگیر و یک خودروی کامیون را توقیف کردند.

حسینی با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی سوخت کشف شده را طی پرونده‌ای به شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی شهرستان "ساری" تحویل دادند.

جانشین انتظامی استان مازندران، خاطرنشان کرد: شهروندان در راستای همکاری با ماموران انتظامی و برقراری امنیت مطلوب اخبار و اطلاعات خود در خصوص وقوع جرایم را به پلیس 110 اطلاع دهند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: