bazarnews

کد خبر: ۹۲۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: برداشت گل محمدی در شهرستان جهرم از بخش سیمکان آغاز شده است.

علی جهرمی یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت گل محمدی از ۵۰هکتار آغاز شده و عمده گل محمدی در این شهرستان در بخش سیمکان در حال برداشت است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه از هر هکتار گل محمدی سه تن برداشت می‌شود، پیش‌بینی می‌شود که ۱۵۰ تن گل در پایان که حدودیکماه طول می کشد برداشت شود.

جهرمی اضافه کرد: این گیاه نیاز آبی کمی دارد و در زمین‌های شیب دار هم قابل کشت است و علاوه بر اشتغال‌زایی مؤثر، از سودهی بالایی هم برخوردار است.

وی با اشاره به فاصله اندک بین شهر میمند فیروزآباد و بخش سیمکان جهرم ، ابراز کرد: برداشت گل محمدی زمینه اشتغال فصلی و همچنین گلاب‌گیری سنتی را در منطقه فراهم کرده است و گردشگران جشنواره گل محمدی می‌توانند از مزارع و عملیات عرق‌گیری در بخش سیمکان جهرم نیز بازدید کنند.

 استخراج گلاب از گل محمدی یکی از مشاغل مهم  به شمار می‌رود، به‌طوری‌که هر سال گلاب و اسانس حاصل از آن علاوه بر مصرف داخلی به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

تحقیقات پژوهشگران نشان داده که استفاده از دمنوش گل محمدی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. گل محمدی حاوی ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای بدن است و برای درمان مشکلات پوستی از جمله آکنه و برطرف کردن انواع لکه‌های پوستی و چین‌وچروک می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: شیراز ، جهرم ، گل محمدی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: