bazarnews

کد خبر: ۹۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سال زراعی جاری و به منظور بهره وری از آب، امسال ۹ هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع استان به کشت ‏علوفه های بهاره یکساله اختصاص خواهد یافت.

علیرضا کیشانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ۹هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع استان در سال جاری به کشت ‏علوفه های بهاره یکساله اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: این میزان کشت، ۹ هزار هکتار ذرت علوفه‌ای، ۴۵۰ هکتار ارزن، ۱۰۰ هکتار سورگوم و ۱۰۰هکتار چغندر علوفه ای را شامل می شود که بذور مورد نیاز آن نیز تدارک دیده شده است .‏

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: به دلیل کاهش بارندگی‌ها در سال زراعی جاری و بهره وری از آب لازم است تا از گیاهان علوفه ای کم آب بر مانند چغندر علوفه ای، سورگوم و ارزن علوفه ای که دارای عملکرد بسیار خوبی نیز هستند استفاده شود. سورگوم علاوه داشتن خواص ذرت علوفه‌ای دارای عملکرد بیشتر و مصرف آب کمتر است.

کیشانی ادامه داد: یکی از روش‌های تولید علوفه، استفاده از پتانسیل دیمزارهای استان است، بر این اساس در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ جهت توسعه کشت علوفه ای دیم پاییزه بیش از هزار کیلو گرم بذر ماش و نخود علوفه ای بین کشاورزان توزیع شده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: