bazarnews

کد خبر: ۹۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برنامه توسعه باغات استان را به خصوص در اراضی شیبدار در دستور کار داریم.

منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه گیلان ۱۱۴ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: توسعه باغات گیلان به خصوص در اراضی شیبدار از اهداف مهم ما در سال‌جاری محسوب می‌شود.  

وی در خصوص چگونگی تامین آب باغ‌های استان افزود: مشکل خاصی در این مورد وجود ندارد و سیستم آبیاری اغلب باغات گیلان به صورت تحت فشار است.

پارسافر در ادامه در خصوص وضعیت اقتصادی باغات گیلان خاطرنشان کرد: با بالا رفتن قیمت میوه، پرداختن به باغداری صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به گذشته دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر باغات استان از ارزش اقتصادی و تولیدی بالایی برخوردار هستند و از هرگونه تغییرکاربری برای ساخت و ساز به صورت غیرمجاز جلوگیری می‌شود.

پارسافر ادامه داد: همچنین برای حفاظت از باغات استان اصلاح و جایگزینی نهال‌های قدیمی با نهال های بهتر را در دستور کار داریم تا راندمان بهتری را شاهد باشیم.

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه  بالغ بر ۲۶۰ هزار نفر بهره‌بردار در باغات گیلان فعالیت دارند، گفت: سال گذشته بالغ بر ۶۵۰ هزار تن محصول باغی در گیلان تولید شد و با مدیریت بهتر می‌توان این میزان تولیدات را افزایش داد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: