bazarnews

کد خبر: ۹۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان گفت: پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان، کارآفرین برتر شد.

امین سلاحورزیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هم‌اکنون طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان با همکاری جهاد دانشگاهی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اجرا می‌شود، اظهار کرد: در این طرح افراد کارآفرین که مشاغل خانگی نوین در استان راه‌اندازی کرده بودند به‌عنوان پیشران شناسایی و معرفی شدند و نقش بسیار تأثیرگذاری در اجرای طرح ملی مشاغل خانگی بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: این طرح که در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال‌زایی، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل موجود دارد.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به ویژگی‌های این طرح، تصریح کرد: توجه به بازار، توانمندسازی متقاضیان و عدم اتکا به وام، توجه به پیشرانان استانی و محلی، شبکه‌سازی، توجه به نقش و جایگاه برندسازی، کیفیت محصولات و بسته‌بندی در اتصال به بازار، توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات از ویژگی‌های شاخص در اجرای این طرح است.

سلاحورزیان با اشاره به موفقیت یکی از پیشرانان مشاغل خانگی در ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر افزود: سنگین تاج نظری از پیشرانان موفق استان بوده که برای ۳۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم در رشته شغلی گلیم‌بافی اشتغال‌زایی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این بانوی لرستانی با ایجاد اشتغال برای متقاضیان شهرستان کوهدشت در روستای باباعلی، به‌عنوان کارآفرین برتر کشوری انتخاب شد.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد لرستان اضافه کرد: در هشتمین دوره انتخاب مردمی زنان کارآفرین برتر کشور با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، استاندار لرستان و جمعی از مسئولان استانی از این بانو به‌عنوان کارآفرین برتر کشوری تجلیل به عمل آمد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: