bazarnews

کد خبر: ۹۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: هم‌زمان با شیوع کرونا و به جهت حمایت از کسب‌وکار‌ها مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۳ هزار کسب و کار آسیب‌دیده از این موضوع پرداخت شده است.

قاسم رحیمی در جلسه کارگروه تخصصی استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: بیشترین تسهیلات پرداخت شده از محل اعتبارات قانون حمایت از ایجاد و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری به ترتیب در بخش‌های کشاورزی، خدمات، صنعت و سرمایه در گردش در ناحیه‌های صنعتی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت بوده است.
وی اضافه کرد: از شهریور سال گذشته مبلغ 5 میلیارد و 100 میلیون تومان در قالب تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده و مابقی اعتبارات در ماه‌های آینده به صورت کامل جذب و پرداخت خواهد شد.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اجرای مناسب سیاست‌های فعال بازار کار در استان اردبیل تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها بیش از یک هزار و 600 نفر در استان اردبیل برای اولین‌بار صاحب شغل شدند و برای 780 نفر قرارداد کارورزی منعقد شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: مبلغ 25 میلیارد تومان از محل پرداخت اقساط طرح‌های اشتغال روستایی به بانک‌ها وصول شده که لازم است بار دیگر با پرداخت تسهیلات به چرخه تولید و اشتغال بازگردد.


رحیمی با بیان اینکه طی نشست‌های مشترک با معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در سال گذشته با تأمین منابع موردنیاز تسهیلاتی طرح‌های سرمایه‌گذاری موافقت شد که تحقق این امر همراهی بیش از پیش بانک‌های عامل را می‌طلبد، ادامه داد: طی بازدید معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و معاونین بانک توسعه تعاون کشور از 11 طرح اشتغال روستایی در شهرستان‌های خلخال و کوثر به همراه نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، تسهیلات لازم برای تکمیل و توسعه این طرح‌های اقتصادی تأمین شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: