bazarnews

کد خبر: ۹۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز گفت: سال ۱۳۹۹ از سوی بخش خصوصی با حمایت و پیگیری مسوولان دولتی استان یزد و این شهرستان ۱۰۰ میلیارد تومان برای تولید و اشتغال در منطقه سرمایه‌گذاری شد.

امیرعباس دهقانی‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این مبلغ  ۲ واحد کاشی و سه واحد تولیدی و صنعتی دیگر در زمینه های پلاستیک، بهداشتی و کاغذ در منطقه راه‌اندازی شد.

وی به اهمیت تولید و اشتغال از طرف بخش خصوصی با همراهی مسوولان دولتی و همراهی مدیران شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: پارسال با راه‌اندازی واحدهای جدید زمینه اشتغال ۴۰۰ کارگر فراهم شد .  

این مسوول یکی از برنامه‌های مهم این اداره را سال گذشته توجه به مشاغل خُرد خانگی در بحش‌های مختلف ذکر کرد و یادآور شد: همچنین ۲ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار ۳۰ متقاضی قرار گرفت.

دهقانی‌زاده بیان کرد: این واحدهای کوچک در شهر  مهریز و در برخی مناطق روستایی در زمینه های کشاورزی، دامداری، قالی‌بافی و صنایع دستی فعالیت دارد و امسال توجه به تولید و اشتغال محور اقدام هاست.      

وی، تعداد تعاونی‌های شهرستان را ۳۵۹ مورد ذکر کرد و گفت: هم‌اکنون ۱۰ هزار و ۳۰۰ کارگر در ۲۵۰ واحد کوچک و بزرگ صنعتی در بخش‌های مختلف شهرک‌های صنعتی مهریز مشغول به کار  هستند.

مهریز دارای شهرک‌های صنعتی متعدد شامل شهید چمران ، ۱۹۶ هکتاری ، هرفته ، ناحیه صنعتی بهادران و شهرک سنگ و یزد مهر است.

با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی سهم ۲۵ درصد برای تعاونی‌ها در اقتصاد ایران تا پایان برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شد.

مطابق قانون اساسی فعالیت اقتصادی ایران متشکل از بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی است که در حال حاضر بیشترین (حدود ۷۵ درصد) فعالیت در اختیار بخش دولتی است و سهم بخش تعاون در برنامه توسعه ششم باید به ۲۵ درصد برسد که سهم کنونی با این عدد تا حدود زیادی فاصله زیاد دارد.

مرکز این شهرستان  ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: