bazarnews

کد خبر: ۹۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه این استان به پایتخت صنعت کشور شهرت دارد و جمعیت کارگری آن با ۳۰۰۰ واحد تولیدی فعال قابل ملاحظه است، گفت: میانگین افراد زیر پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی در کشور ۵۴ درصد است، در حالی که این شاخص برای استان مرکزی ۶۵ درصد است و ۱۱ درصد از میانگین کشور بیشتر است.

محمدتقی آبایی هزاوه در جریان سفر کریم یاوری مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان مرکزی، افزود: واحدهای دارای حقوق معوق استان مرکزی از 27 فقره در پایان سال 98 به 17 فقره در پایان سال 99 رسیده که بیانگر کاهش 33 درصدی است.

وی ادامه داد: شمار کارگران دارای حقوق معوق استان مرکزی از 1387 نفر در پایان سال 98 به 535 نفر در پایان سال 99 رسید که کاهش 63 درصدی را نشان می دهد. همچنین ماه‌های حقوق معوق کارگران با کاهش 21 درصدی از 86 ماه به 68 ماه کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: نرخ بیکاری کشور در سال گذشته به 9.7 درصد رسید، در حالی است که این شاخص اقتصادی در استان مرکزی 6.8 درصد بود و این استان، پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داد.

آبایی هزاوه تصریح کرد: سهمیه اشتغالزایی تعیین شده سال گذشته استان 12 هزار و 555 فرصت پایدار شغلی بود، اما اشتغال ایجاد شده در استان مرکزی بیش از 15 هزار مورد بود و از این تعداد، 13 هزار و  921 نفر مشمول ماده 148 شدند.

وی بیان داشت: البته فرصت‌های شغلی ایجاد شده استان مرکزی در سال گذشته، به غیر از شغل های مربوط به اشتغال خانگی است. اعتبار تخصیصی مشاغل خانگی استان مرکزی در سال گذشته 46 میلیارد ریال بود که 90 درصد آن جذب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تأکید کرد: ۱۰۰ درصد اعتبار تخصیصی اشتغال پایدار روستایی این استان در سال گذشته پرداخت شده و این تسهیلات منجر به ایجاد 4600 فرصت شغلی شده است. همچنین سال گذشته بیش از 5000 نفر نیز به صندوق بیمه روستایی و عشایری استان اضافه شد.

آبایی هزاوه ابراز داشت: در سال گذشته تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد 1220 میلیارد ریال و بهزیستی 438 میلیارد ریال بود که در این راستا نیز 14 درصد بیش از سهمیه معرفی شد و 90 درصد پرداخت شد.

وی اضافه کرد: عملکرد استان مرکزی در تسهیلات کرونا نیز خوب است و 900 میلیارد ریال به 6268 پرونده صنوف خسارت دیده از کرونا با 11 هزار و 182 اشتغال پرداخت شده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: