bazarnews

کد خبر: ۹۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
درختان و باغات پسته استان کرمان در اواسط فرودین ماه دچار سرمازدگی شدید شد و مقدار قابل توجهی از محصول پسته امسال آسیب دید و از بین رفت و همین مساله نگرانی های زیادی برای پسته کاران کرمانی در این روزگار سخت پدید آورده است.

هر ساله فروردین ماه که فرا می رسد و زمان زایش جوانه ها و گل های درخت پسته می شود، سرد شدن هوا و سرمازدگی بهاره کابوس کشاورزان پسته کار است که زحماتشان به دلیل سرمازدگی محصول از دست برود.

هرچند آغاز بهار امسال با تعادل هوایی همراه بود، اما روزهای نیمه فروردین با تغییر جو و آب و هوا و سرد شدن ناگهانی در شب، سرمازدگی خسارت وسیعی به محصول کشاورزان پسته کار کرمانی وارد کرد طوری که  در مناطقی از استان کرمان تا ۸۰ درصد محصول از بین رفته است.

کشاورزان پسته کار که در سالهای اخیر با هزینه های سرسام آوری در بخش کشاورزی برای تولید محصول خود مواجه شده اند، خسارت سرمازدگی را باری سنگین و طاقت فرسا به اقتصاد پسته استان می دانند که می تواند فعالیت ها را در این حوزه مختل نماید.

با توجه به اینکه پسته محصولی ارزشمند در بخش کشاورزی است که صادرات آن ارز آوری خوبی برای کشور به همراه خواهد داشت و همچنین اشتغالزایی فراوانی در سهم بخش اشتغال استان کرمان دارد، خسارت سنگین به این بخش تبعات سنگینی برای استان و کشور دارد و لازم است مسئولان نسبت به جبران و کاهش آسیب ها اقدامات لازم را انجام دهند.

برچسب ها: پسته ، کرمان ، یخ
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: