bazarnews

کد خبر: ۹۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
دومین مرکز شتاب‌دهنده تخصصی کشور در دانشگاه علوم پزشکی ایران با هدف حمایت از تیم‌های فناور و کمک به ایده‌های جدید در حوزه طب بازساختی و به منظور کمک به بازاریابی محصولات فناورانه در زمینه سلول‌های بنیادی افتتاح شد.

 دومین مرکز شتاب‌دهنده تخصصی کشور در دانشگاه علوم پزشکی ایران با هدف حمایت از تیم‌های فناور و کمک به ایده‌های جدید در حوزه طب بازساختی و به منظور کمک به بازاریابی محصولات فناورانه در زمینه سلول‌های بنیادی افتتاح شد.

با افتتاح این مرکز در فضایی به مساحت 1500 متر مربع در بیمارستان شهید مطهری تهران، زمینه استقرار 5 شرکت دانش‌بنیان با بیش از 15 محصول و خدمت فناورانه فراهم شد. هدف از راه‌اندازی آن نیز آموزش و پژوهش در حوزه سلول درمانی، مهندسی بافت و نوآوری‌های پزشکی‌های بازساختی است. در این شتاب‌دهنده تیم‌های فناور این فرصت را دارند تا با حمایت دانشگاه محصولات خودشان را تولید و تجاری‌سازی کنند.

مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی ایران، شامل تمامی بخش‌های زیست‌بوم نوآوری و فناوری این حوزه از جمله آزمایشگاه‌ها، اتاق‌های تمیز، مرکز کارآزمایی بالینی، شتاب‌دهنده تخصصی فناوری و محل استقرار شرکت های دانش‌بنیان خواهد بود که هریک از این بخش‌ها، وظیفه توسعه دانش، فناوری و نوآوری در این حوزه را بر عهده دارند.

"سیدحسین حسینی" مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در این شتاب‌دهنده درباره محصولات تولیدی شرکت خود، گفت:‌ ما در این شرکت ترمومتر، طب‌سنج، ترازو و ... را تولید و روانه بازار کرده‌ایم که تمام این محصولات بومی بوده و توسط متخصصان داخل کشورمان تولید شده است.

"علی سلطانی" فناور حوزه تجهیزات پزشکی نیز درباره محصول تولیدی خود گفت: شرکت دانش‌بنیان ما دستگاهی را تولید کرده است که اسکنر پوست است و در واقع پوست را از یک جای سالم برمی‌دارد و بوسیله دستگاه تولیدی این شرکت دانش‌بنیان و بسته به ناحیه‌ای که دچار ضایعه شده است، پوست را تا 3 یا 6 برابر گسترش داده و بعد ناحیه دچار ضایعه را ترمیم می‌کند.

"سید یاسر حسینی" مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز درباره محصولات این شرکت تصریح کرد: محصول این شرکت دانش‌بنیان، دستگاه تولیدکننده ماده ضدعفونی بیمارستانی است که کارکرد آن نیز به این صورت است که شما با استفاده از یک لیتر آب، 2 قاشق غذاخوری نمک طعام، می‌توانید ماده ضدعفونی‌کننده‌ای را تولید کنید که حتی در سطوح بیمارستانی کاربرد دارد و تمام ویروس‌ها و باکتری‌ها بوسیله این ماده ضدعفونی‌کننده تست شده است.

بعضی از این محصولات با توجه به نیاز کشور، در شرایط کرونایی و برای نخستین بار تولید شده‌اند، ضمن اینکه در این مرکز شرکت‌های فناور حوزه سلول‌های بنیادی و طب بازساختی می‌توانند طی یک دوره یکساله وارد فرایند شتاب‌دهی بشوند؛ شرکت‌های مستقر در این مراکز ظرفیت‌های خوبی برای تولید محصولاتی دارند که ما مجبور به واردات آنها هستیم و با این کارشان علاوه برای ایجاد اشتغال برای متخصصین، مانع از خروج ارز می‌شوند.

تسنیم/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: