bazarnews

کد خبر: ۹۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
مدیر امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان وضعیت کیفی هوای کلانشهر اصفهان و شهرهای مجاور آن را تشریح کرد.

بابک صادقیان  اظهار داشت: کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز سه‌شنبه - بیست و چهارم فروردین - با میانگین ۹۰ در وضعیت قابل قبول ثبت شد اما در نخستین ساعات امروز با میانگین ۱۱۹ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

وی با اشاره به جزئیات وضعیت کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: هم اکنون میدان احمدآباد با شاخص ۱۲۹، خیابان استانداری با شاخص ۱۰۵، میدان انقلاب و خیابان‌های فرشادی و رودکی با شاخص ۱۰۴، خیابان باهنر با شاخص ۱۳۹، خیابان پروین با شاخص ۱۳۸، خیابان کاوه شاخص ۱۱۱، میدان فیض با شاخص ۱۰۱، خیابان میرزا طاهر با شاخص ۱۰۹ و خیابان ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۱۴ در وضعیت (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس است.

صادقیان با بیان اینکه شاخص کیفی هوا در ایستگاه خیابان رهنان با میانگین ۸۶ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد، ادامه داد: وضعیت کیفی هوا در ایستگاه کردآباد با شاخص ۱۶۶ برای عموم گروه‌های جامعه ناسالم است.

مدیر امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به وضعیت هوای شهرهای مجاور کلانشهر اصفهان، گفت: شاخص‌های کیفی دو شهر مبارکه و شاهین شهر در ۲۴ ساعت اخیر به ترتیب با میانگین ۷۹ و ۹۰ در وضعیت قابل قبول و هوای شهر سجزی با میانگین ۱۱۳ وضعیت ناسالم برای گروههای حساس را نشان می‌دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

مهر/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: