bazarnews

کد خبر: ۹۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه گوجه‌سبز نوبرانه‌ در کرمانشاه به بازار آمده، گفت: هم‌اکنون قیمت هر کیلوگرم گوجه سبز بسته به کیفیت آن بین 300 تا 350 هزار تومان است.

منصور احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برداشت گوجه‌سبز نوبرانه از باغات روستای پیران شهرستان سرپلذهاب آغاز و محصول تولیدی این باغات روانه بازار مصرف شده است.

وی با بیان اینکه محصول تولیدی در باغات این روستا عمدتا روانه بازار تهران، اصفهان و سایر استان‌ها می‌شود، ادامه داد: محصول تولیدی در باغات این روستا به دلیل نوبرانه بودن قیمت بالایی داشته و هم اکنون بسته به کیفیت آن بین 300 تا 350 هزار تومان قیمت دارد.

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: محصول گوجه سبز به دلیل حساسیت بالا به ضرب دیدگی صرفا با دست برداشت می شود و از این نظر اشتغال زایی بالایی دارد و از ابتدا تا پایان فصل برداشت بیش از 50 هزار نفر روز اشتغال زایی ایجاد می کند.

احمدی با بیان اینکه غالب باغات روستای پیران گوجه سبز هستند، گفت: 450 هکتار باغ گوجه سبز در این روستا وجود دارد که 300 هکتار آن در مرحله باروری قرار دارد.

وی متوسط عملکرد باغات گوجه سبز این روستا را شش تن در هکتار عنوان و پیش بینی کرد: امسال حدود 1800 تن محصول از باغات این روستا برداشت و روانه بازار شود.

احمدی افزود: برداشت گوجه سبز از باغات این روستا تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه عمده گوجه سبز برداشت شده در باغات استان کرمانشاه از باغات این روستا برداشت می شود، گفت:در سایر نقاط استان چندان برداشت گوجه سبز نداریم و محصول  تولیدی عمدتا به شکل آلو روانه بازار می شود.

برچسب ها: گوجه سبز ، کرمانشاه ، گوجه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: