bazarnews

کد خبر: ۹۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: اصلاح الگوی کشت همراه با دانش کاربردی مهمترین عامل رشد بخش کشاورزی است.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز سه‌شنبه در دیدار با مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، افزود: تولید محصولات ارگانیک، استفاده از فناوری‌های نوین در آبیاری و تحقیق و پژوهش در عرصه کشاورزی از جمله برنامه‌های مدونی است که می‌تواند به رونق این بخش کمک کند. 
وی بیان کرد: تصمیم سازان و مسئولان بخش کشاورزی، طرح یکپارچه کردن اراضی و کشت محصولات کشاورزی را با دقت نظر بیشتری در دستور کار قرار دهند چرا که تولید انبوه می‌تواند در توسعه اقتصادی مفید باشد و این مهم نیز تنها با یکپارچه‌سازی اراضی میسر می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: بانک‌های عامل استان مرکزی به منظور حمایت از کشاورزان باید تعهد عملکردی خود مبنی بر تخصیص ۲۵ درصد از اعتبارات را در قالب تسهیلات کم بهره در اختیار فعالان کشاورزی قرار دهند. 
آیت الله دری نجف آبادی افزود: خودکفایی کشور در تولید روغن خوراکی با توسعه مزارع دانه‌های روغنی به ویژه کلزا دور از دسترس نیست و با یک حرکت جهادی باید در توسعه این گونه مزارع در مناطق مستعد استان مرکزی کوشید. 
وی اضافه کرد: ظرفیت‌های بالقوه کشاورزی در این استان نشان از وجود استعدادهای ارزشمندی است که می‌تواند در حوزه اقتصادی به ویژه در تحقق شعار سال کار ساز باشد. 
وی ادامه داد: تنوع تولیدهای منحصر به فرد گیاهی و باغی در کنار مزیت‌های صنایع تبدیلی، به عنوان ۲ شاخص اثرگذار باید در ایجاد تحول در بخش کشاورزی استان مرکزی جدی گرفته شود.
امام جمعه اراک استفاده از نیروهای کارآمد و باانگیزه، توسعه کشت گلخانه‌ای، ممنوعیت کشت‌های آب‌بر ازقبیل هندوانه، به حداقل رساندن ضایعات و توسعه سردخانه‌ها و صنایع تبدیلی را از دیگر مسائل اثربخش در توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: