bazarnews

کد خبر: ۹۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
دامداران متخلف که قوانین منابع طبیعی را رعایت نمی‌کنند پروانه چرای دام آن‌ها را منابع طبیعی باطل می‌کند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در جلسه کنترل کوچ زود هنگام عشایر به شهرستان سمیرم گفت: کوچ زود هنگام عشایر به مراتع یکی از عوامل نابودی مراتع است که باید با فرهنگ سازی میان عشایر و توزیع نهاده‌های دامی از کوچ زود هنگام به مراتع جلوگیری شود.


محمد علی کاظمی همچنین افزود: اگر دامداری دوسال پروانه چرای دام خود را تمدید نکند، و در صورت فوت صاحب پروانه نسبت به تعیین تکلیف پروانه اقدام نکند و یا ترک دامداری کند پروانه چرای این دامدار باطل می‌شود و دامدارانی که نسبت به تهیه سند مرتع داری اقدام کرده اند باید از مراتع خود در برابر کوچ زود هنگام مراقبت کنند.


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: یکی از راه‌های حمایت از دامداران تقویت تعاونی هاست، زیرا این تعاونی‌ها می‌توانند با توزیع نهاده‌های دامی و علوفه بین عشایر و دامداران هم از کوچ زود هنگام و هم از تخریب مراتع جلوگیری کنند.
فرماندار سمیرم نیز گفت: شهرستان سمیرم سالانه میزبان ۴۷۵۰ خانوار عشایر با جمعیت ۲۵ هزار نفر است که از ۴۵۵ هزار هکتار عرصه ملی استفاده می‌کنند.


محمد رضا عسگریان افزود: یکی از عوامل تهدید مراتع آتش سوزی است که سال گذشته شاهد این بودیم که بیش از ۵۰۰ هکتار از مراتع در آتش سوخت.
وی گفت: تجهیز تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی به دستگاه‌های کنترل و مهار آتش سوزی می‌تواند به جلوگیری و مهار آتش سوزی در مراتع کمک کند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: