bazarnews

کد خبر: ۹۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
سیامک بیگی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: یک توده ملخ دراوایل فروردین ماه سالجاری به استان وارد شده که عملیات پایش و مبارزه با آن صورت گرفته است. با توجه به هشدارهای فائو مبنی بر مشاهده دستجاتی از ملخ در کشورهای عربستان و جنوب آفریقا و هشدارهای مبنی بر جریانات هوا و امکان ورود دستجات ملخ به کشور گروه پایش در سطح استان فعال و عملیات پایش در سطح هزار هکتار از مزارع و مراتع شهرستانهای مهران، دهلران و آبدانان صورت گرفت.

جام جم آنلاین نوشت: دکتر بیگی اضافه کرد که اولین توده ملخ‌های صحرایی در منطقه مورموری شهرستان‌ آبدانان شناسایی و سریعا تدارکات لازم ( سم و سمپاش) تهیه گردید و عملیات مبارزه شیمیایی در سطح ۴۵۰ هکتار از منطقه با استفاده از سم دلتامترین انجام گرفت.

وی بیان داشت: پس از پایان عملیات پایش و مبارزه با رصد و بررسی منطقه خوشبختانه کنترل به موقع و موثر واقع شد و هیچگونه خسارتی از جانب ملخ ها در سطح منطقه به کشاورزان وارد نشد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در پایان گفت: هم اکنون همکاران سازمان در مناطقی از استان که امکان حضور ملخ در آنجا وجود دارد در حال انجام عملیات پایش هستند

برچسب ها: ایلام ، ملخ صحرایی ، مهار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: