bazarnews

کد خبر: ۹۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: اکنون شمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان هزار و 14 نفر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 74 نفر کمتر شده است.

قربان نباتیان علت کاهش آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری را بهبود نسبی وضعیت بنگاه های اقتصادی استان اعلام کرد.
وی همچنین گفت: از چهار هزار و 603 نفری که به علت همه گیری کرونا در سال گذشته بیکار شدند بیش از سه هزار و 500 نفر به چرخه کار بازگشتند.
نباتیان افزود: با آغاز همه گیری کرونا 154 بنگاه تولیدی و تمام صنوف و صنایع به جز صنایع بزرگ 2 ماه و نیم تعطیل شدند که با توجه به این امر مقرر شد سازمان برنامه و بودجه به افرادی که در طول مدت تعطیلی بنگاه ها و صنوف بیکار شدند تا بازگشت به کار مقرری پرداخت کند.
وی گفت: به بیکاران ناشی از همه گیری کرونا با توجه به افراد تحت تکلف آن ها از 11 تا 13میلیون و 500 هزار ریال در ماه مقرری بیمه بیکاری از طرف سازمان برنامه و بودجه در سال 99 پرداخت شد و با تدوین شیوه نامه های بهداشتی و بازگشایی مجدد بنگاه ها با توجه به شیوه نامه های ابلاغ شده، 76درصد از این افراد به کار بازگشتند.
وی خاطرنشان کرد: در این بین افرادی که به طور کامل بیکار شده بودند نیز برای دریافت مقرری بیمه کاری ثبت نام کردند و هم اکنون این بیمه را دریافت می کنند.
نباتیان افزود: شهرستان های بجنورد با 557 نفر و فاروج با 11 نفر بیشترین و کمترین تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری را دارا هستند.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت بجنورد و تمرکز مراکز اشتغال در این شهرستان تعداد افرادی که بیمه بیکاری دریافت می کنند نیز بیشتر از دیگر شهرستان ها است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: