bazarnews

کد خبر: ۹۲۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: 63 کارفرمای متخلف که اتباع غیرمجاز را سال گذشته به کارگرفته بودند راهی دادگاه شدند.

به گزارش روابط عمومی تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی محمدتقی آبایی افزود: 151 فقره پروانه کار پارسال در این استان صادر و 84 مورد تمدید شد.
وی بیان کرد: یک‌هزار و 353 اتباع خارجی غیرمجاز در این مدت شناسایی شد و 600 مورد بازرسی از شرکت‌ها، دفاتر و موسسات دارای نیروهای خارجی صورت گرفت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: پنج هزار و 728 مورد کارت موقت کار پارسال برای اتباع خارحی کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است.
آبایی اظهار کرد: کارفرمایان بدانند هرگونه استفاده از اتباع خارجی بدون مجوز اشتغال (به‌صورت موقت، دایمی و روزمزد) ممنوع است.
وی گفت: آن دسته از کارفرمایانی که به هرنحوی ازخدمات اتباع خارجی استفاده می‌کنند، باید نسبت به قطع رابطه با تبعه یا اخذ مجوزهای قانونی اقدام کنند، در غیر این صورت وفق مقررات، کارفرمای متخلف به ازای هر روز به‌کارگیری اتباع بدون مجوز اشتغال در سال‌جاری، پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه به مبلغ چهار میلیون و 425 هزار و 825 ریال می‌شود و در صورت تکرار تخلف، این جریمه 2 برابر می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: بر اساس بند ج ماده (11) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت جمهوری اسلامی ایران، کارفرما موظف است حداکثر ظرف مدت 10 روز وجه جریمه خود را واریز کند و اصل فیش بانکی یا گواهی مبنی بر اعتراض به برگ جریمه صادره را در مقابل اخذ رسید به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل تحویل دهد.
آبایی اظهار کرد: کارفرمایان متخلف در صورت رعایت نکردن تذکر ردیف یک، علاوه بر جریمه بر اساس ماده (181) قانون کار به مجازات حبس از 91 تا 180 روز محکوم می‌شوند.
وی گفت: حداقل دستمزد روزانه در سال 1400 بر اساس مصوبه شورای‌عالی کار 885 هزار و 165 ریال و جریمه یک روز اشتغال غیرمجاز یک نفر تبعه خارجی 4 میلیون و 425 هزار و 825 ریال است که در صورت تکرار تخلف این جریمه 2 برابر می‌رسد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: کارفرمایان بخش‌های غیردولتی در سال جاری می توانند در صورت تمایل، از خدمات اتباع خارجی دارای مدارک هویتی و اقامتی معتبر (کارت آمایش نوبت پانزدهم) در شهرهای مجاز استان مرکزی (شهرهای اراک ، دلیجان و ساوه) و در مشاغل مجاز چهارگانه استفاده کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: